Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Gå inte på Reggae Festivalen! Reply To: Gå inte på Reggae Festivalen!

  • joar

    Member
    2009-08-11 at 23:15

    Atlas skrev

    Quote:
    Mad
    Jag förstår hur du menar och känner.Men jag vill påstå att så länge vi/man kallar poliser för
    Citat:
    snut-svinen
    så kan det inte bli bra.Jag tycker det är ett omoget sätt att se på samhället, det är också tragiskt.Jätte tragiskt.

    Alla har sin egen bild av omvärlden beroende på sina erfarenheter, och det sätt som poliser uppträder mot en när man i deras ögon hör till “buset” är nog övervägande den största andledningen till att jag, liksom många andra inte har mycket till övers för dom, kalla det tragiskt eller omoget. Många Poliser är poliser därför att dom gillar att utöva makt utan att överhuvud taget tänka att dom i själva verket är till för medborgarnas skull. Dom ljuger, stjäl, misshandlar och hotar. Sen kommer dom undan med det 99.98% av fallen.

    Sen all bs dom pumpar ut i media om att dom sätter tufft mot tufft och bekämpar organiserad brottslighet o v s Karin Götblad framträder i media och press och är alltid oemotsaggd när hon själv utalar sig om sitt eget arbete. Ibland lite gull,gull PR i svt och så att det blir mer trovärdigt när hon sen ska mörka något eller propagera för något annat ljusskygg skit som hon vill driva igenom. Polisen har tillåtits att dra igång sin egen nedtonade propagandamaskin som smygit sig in i etern och håller på att etablera sig som egen nyhetskälla. Ta polisens presstalesman t e x.

    Så fort det är kritik så slänger dom ut “organiserad brottslighet” så tänker alla “ok det var befogat”. Kan vara rätt komiskt när man får läsa en beskrivning på någon man faktiskt vet vem det är bli beskriven av dom. lol

    Sen att dom ofta är väldigt kaxiga och tuffa när dom ska trycka knät i nacken på en är ytterligare en källa till irritation, speciellt om man fick spendera dagar, veckor eller år i en skitig cell med en massa jävla idioter. Dom slår och vrider armar på bojjade och övermannade personer samtidigt som dom spelar tuffa. Men slår eller sparkar man tillbaka sitter dom i rätten och lipar och gnäller om skador och hur rädda dom var. Det är så att man blir äcklad….
    Och varför använder dom ammunition som är förbjuden i krig i civilt bruk?

    Sen visst, alla över en kam= fel. Det finns dom som är bra också. Kommer aldrig glömma när jag rökte gräs på vinden på julafton och snuten kom för nån granne trodde det var inbrott, stank gräs, men dom lät mig gå utan att skapa rabalder inför hela släkten några våningar längre ner när jag kunde visa att jag bodde i fastigheten och inte var en tjuv.

    herbpolice.png
    Lägger in en bonuslänk på en vän som knockar en Thailändsk snut i Isan
    http://www.youtube.com/watch?v=AdUunq-gfNE