Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Mannen valde odlingen framför kvinnan Reply To: Mannen valde odlingen framför kvinnan

#521292

doktor_knark
Member
Jultomten wrote:
Skulle vilja veta vad killen sade till den här tjejen, om hon lyssnade när han förklarade varför han odlade cannabis, varför han rökte.. Det finns fan inga värre människor än de som vägrar sätta sig in i andras situationer, vägrar förstå.

Du vet, ingen lyssnar på en “knarkare”. De ser alla förklaringar och allt som “knarkaren” säger som rationaliseringar för sitt beteende och självbedrägeri. När de hör en “knarkare” tala gott om “knark” så hör de inte knarkaren, de tänker att det är “knarket som talar”. Desto mer påläst, desto mer passionerat man argumenterar desto större problem har man. Det är så folk och psykologer med mera ser på en. Det är så antidrogpropagandan fungerar på folk, den säger att personer som använder droger blir personlighetsförändrade, att hela deras värld kretsar kring droger, att de gör vad som helst och säger vad som helst för att få knarka. Det innebär att från ditt första bloss på en joint, tills dess du avsvär dig marijuana för alltid så är allt du säger bara ett försök att få knarka ifred.

Själv gjort missen att försöka förklara och utbilda personer som upptäckt min lilla hobby. Medlidsam utfrågning som man skulle fråga ut någon som är deprimerad och mår dåligt fick man utstå från en tjej. Man såg hur hon blev mer orolig för mig ju mer jag förklarade, mer argument = mer oro, mer kunskap = mer oro från henne. Så numer bagetelliserar jag det, spelar på min persona av att vara lite wild and crazy, en som gör knepiga saker bara för att verka ball. Det blir enklast så. Då rycker folk på axlarna och tänker, Doktor_Knark är Doktor_Knark, han hittar på galna saker ibland men han reder sig alltid till slut.