Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Elen då? Reply To: Elen då?

#517066

reaper
Member

Jag är väl ingen odlar kung precis. Men har läst mycket och om jag förstår dig rätt så skall du ha en lampa till 30-40 plantor? Kanske det fungerar de första 2vekorna. Men inte när de börjar växa. Plantorna kommer ta betydligt större plats än du tror. Jag har 6st plantor i blom nu under en 600w HPS med brillox hammarslags reflektor och jag tycker att det är max vad den klarar av att täcka i yta.

Du skall ju plantera om dina bäbisar efter ca 3v till sina permanenta platser. helst på 10liter. Dvs en hink fungerar bra. Det har jag. Prova ställa ut alla dina 30-40hinkar på golvet och kolla hurt stor plats de tar. En utav de bättre reflektorerna för en HPS Lampa sprider ljuser över 1Kvm tror att det kommer behövas 4st Hps minst för 40plantor i blom.

Ett förslag är att byta ut den 400w MH du tänkt ha i vegg mot lysrör ist. då kanske du kan klara dig med 4st armaraturer på 36w. flytta då in din 400w till din 600w så får plats för fler plantor i blom. så har du 2st ivf.