Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Antal plantor, belysning och ventilation? Reply To: Antal plantor, belysning och ventilation?

  • reaper

    Member
    2009-02-20 at 16:21

    Tack för svaret, RootsOfChristian

    Jag har redan köpt en lampa. Det är alltså 125 wattaren. Blå
    Kanske ska komplettera med några 20-wattare på sidorna, eller är det overkill?

    Reflektor är oxå inhandlad. Insåg att den måste klippas till rätt rejält för att passa in i boxen, så funderade först på att lämna tillbaka. Men jag tror att det kan bli rätt bra trots allt, så jag kommer att klippa i den. :)

    Kolfilter och kanalfläkt har jag inte än, men har tänkt köra på ett filter som klarar 150 m3, och en fläkt som suger mellan 140 och 180m3. Tror du att det räcker?

    Angående strain så har jag tid att fundera kring det. För en gång skull ska jag inte göra saker o ting så fort som möjligt.. Nä, det här får ta sin tid känner jag. :)

    Snöade just in på en tanke här.. “Snabb-blommande”, borde ju betyda att plantan blommar snabbt från det att den börjat växa.. Men nu kom jag på att det lika gärna kan betyda att blomtiden är kort? Hur är det egentligen?

    Fridens!