Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Odlarens livscykel Reply To: Odlarens livscykel

  • papainoel

    Member
    2009-02-18 at 17:56

    Allt beror ju på hur mogen plantan är, men efter fyra-fem veckor har jag då buds som går att röka, om vi snackar om indicastuket med snabb blomtid. Jag menar inte att man ska norpa mycket, utan bara nån liten smula här och där, då och då. Det är som sagt trevligt att se hur ruset utvecklas från typ vecka 5 till skörd. Gå dock inte i fällan och rök upp hela eller halva plantan, då det färdigblommade rökat ju är av mycket bättre kvalitet än det man tar för tidigt.

    Ett annat trick är att rulla en joint med nåt halvdant röka man har, kanske kristallblad från förra skörden, och så spetsar man jointen genom att rulla den i kletiga buds som blommat ca. sex veckor.

    I helgen som var rev jag loss lite småbuds från min mest mogna planta, och torkade lååångsamt i ugnen på låååg värme, sedan rullade jag en king size med papper som jag redan preparerat genom att gnida det försiktigt mot några toppbuds. När jag rullat joppen så körde jag ett varv med utsidan i kletiga budsen också, och sedan delade vi jointen på fyra personer, och alla blev rejält stenade. Inte lite småflummig så man undrar om det funkade eller inte, utan jag t.ex. blev så stekt att jag satt med jackan på i köket och frös som en idiot, fast det säker var 22 grader i lägenheten. Två av personerna rökte bara något enstaka bloss och blev ändå duktigt påverkade. Detta ska man inte ta som argument för att riva hela blomman efter 5 veckor, utan som en försmak på vad som komma skall. Blir det så efter 5 veckor så lär det ju bli riktigt fint röka efter 10 veckor i blom.

    Fråga till Hemophomo: hur många grader körde du i ugnen. Du ska inte köra över 50 celsius om det ska funka. Bäst är ju att ta en liten smula långt ner på plantan och lägga undan den till dagen efter eller ett par dagar efter, och röka den utan att fultorka i ugnen.