Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen FRA-lagen strider mot grundlagen och Europakonventionen. Reply To: FRA-lagen strider mot grundlagen och Europakonventionen.

#500570

Vad som verkar RIKTIGT läskigt i detta är att det verkar FINNAS länder i Europa där liknande gäller sedan år tillbaka.

Då jag är i Tyskland, så har mina vänner alltid sagt åt mig att, joddå, jag får t.ex. SÖKA information på Swecan, men INTE logga in på deras datorer. Knäppt, tänkte jag först, att surfa på ett cb-forum är mig veterligen inte ens olagligt i Sverige, och än mindre i Tyskland, där det bolmas väsentligt mer än “hier zuhause”.

Men så säger en kollega på jobbet att motsvarigheten till FRA redan FINNS i en del länder i Europa (vilka glömde jag att fråga – och exakt vad kollegan menade också), och då kom jag på att det nog är för att de HAR någon sådan lag i Tyskland som gjorde att Swecansurfande inte var poppis hos mina vänner…. 8)

Någon som kan bekräfta eller säga att jag har fel? Bryter dessa länder då mot Europakonventionen?