Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Poster för legalisering – Version 4, Uppdaterad 5/7 Reply To: Poster för legalisering – Version 4, Uppdaterad 5/7

  • reaper

    Member
    2008-06-10 at 13:04

    @tetrahydrocanna wrote:

    Hej! Som sagt, jag har inte lagt ner så jättemycket tid till att hitta en passande text, tack för ditt förslag och dina åsikter, låter vettigt det du säger om att vädja tillsamvetet å så. Kanske är det att ta i att säga att cannabis botar cancer, eftersom det är i concentrerade doser mot tumörer, men faktum kvarstår det motverkar cancer istället för att framkalla det. Men allihopa, kom gärna med förslag på bra texter vi kan använda för att göra postern bättre! Kanske vi kan rösta fram en text tillsammans?

    Mvh
    Tetrahydrocanna

    Som jag har förstått det så tror man att man kanske kan använda det till det för att det har sådanna egenskaper, hur det funkar i praktiken är ju en annan sak.
    Men ger du mig en länk så kan läser jag den gärna och den ska komma från en oberoendekälla.

    Sen förstår jag inte hur ni tänker, majjablad och sånt lockar ju till dom som redan är inne på samma spår och det är ju inte dom man vill nå.

    Jag hoppas att du inte missuppfattar mig och tror att jag menar att ditt arbete är dåligt utseendemässigt för det tycker jag inte tycker att den är snygg.

    Men tyvärr så får jag mest vibben av att du är 18 och precis har hittat cannabis och är i “cannabis löser allt” fasen och dom ser jag som ett av dom större hoten i vägen till legalisering.

    Ytterligare en bra ide, En bild på en skallig cancerpatient bakom galler och en text i stil med “Räcker det inte med att jag har cancer”

    Jag lägger ner den här disskutionen nu, vi kommer inte komma fram till något, du kommer kanske göra en plansh som du och kanske nån annan på forumet kommer kommer sätta upp någonstans sen kommer det stanna där.
    För flummare är lata :D