Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Jag fick ett mejl av mamma. Reply To: Jag fick ett mejl av mamma.

  • jimrob

    Member
    2008-05-12 at 08:53

    Blev varm i hjärtat av att läsa. Moderskärleken är nog den tyngsta trippen som finns. Imponerande att kunna skriva såpass sakligt och trovärdig trots att det säkert är starka känslor i omlopp. Hjärta OCH hjärna i kombination. Grattis till att ha en A-mamma!!

    Min egen mamma skulle aldrig kunna uttrycka sig så sakligt, informerat och balanserat. Fast jag älskar henne såklart ändå…

    En parentes: Att kemiskt påverka sitt känsloliv innebär i förlängningen ofta vissa obalanser. Själv känner jag igen delar av den irritabilitet och de humörsvängningar som din mamma beskriver att din far hade (när jag tar uppehåll). Man BLIR “beroende” av röka efter en tid och detta medför ofta andra nackdelar. Inget livsavgörande kanske, men jag anser att det är en god ide att bestämma sig för om man vill “köpa” hela paketet eller om man kanske hellre vill undvika framtida problem = avstå.

    Må bäst!!