Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling inköpslista till Odling! Reply To: inköpslista till Odling!

#453613

stol
Member

@Cannabinoids wrote:

Härligt med alla svar :hippie: Här är lite frågor o svar, för den som orkar läsa.

Okaj.. men är det inte väldigt viktigt med rätt ph? budgeten är rätt tajt, så då kan va rätt bra att lämna en dyr ph utanför, om det blir jäkligt super bra utan den :P. När det kommer till Heis, ska man köpa alla dom 5 produkterna och sen följa schemat till punkt och prickat?. Jepp Bio Bizz är ekologiskt/organiskt, fast det tog jag mest för att det var från samma sida som jag ska köpa det andra. “Med rekommenderade doser hamnar man runt pH 6.2 vilket är ett otroligt stabilt pH värde att odla med.”
står det om Hesi, är det inte för lågt, ska man inte behöva höja osv?.
Lowryder2 ska jag ha för att det inte kommer kunna bli absolut mörker, därför val av autoblommande, har någon nån erfarenhet av andra autoblommande?. Det står på dom flesta frö sidorna att dom ska ge mellan 20-50g hur mycke stämmer det om man har dom rätt förustätningarna och allt går bra. Tanken är att köpa feminized frön, för att få 10. Men skulle inte en 250hps räcka? ett ex på en (http://www.youtube.com/user/theGLACproject) som körde med två 170w Le på 23st. och han fick ut rätt bra skörd och hps är ju bättre än le, så borde det väl bli räcka rätt bra ?

De räcker nog alldeles utmärkt med en 250w HPS, sen brukar man inte mäta ljus per planta utan watt per kvadratfot. Angående PH så funkar de bra med ett PH på 6.2, men de är itne säkert att de blir just 6.2 bara för att Hesi säger det, de beror på vad vattnet du vattnar med har för ph från början.. Börja med en längre dos näring än rekommederat för att sen öka gradvis till maxdos eller tills plantorna visar tecken på övergödning. Angående att köra Lowryder för att de inte kommer att kunna vara helt mörkt för plantorna låter dock inge vidare, risken är stor att du får hermisar om de inte är mörkt när de ska vara mörkt. Nu vet jag dock inte om de gäller även LR men jag antar det, vet inte säkert. När de gäller hur mkt du kommer få ut per planta så går det inte att säga det i förväg.. Räcker det som svar?

//stol