Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling tyst gående hydro Reply To: tyst gående hydro

#453153

reaper
Member

@RasMoe wrote:

HAHA :D okej du har övertygat mig:p hur många körde du på ett bord? vill ju köra maximalt men ändå inte så dom får de trångt

Fyra sticklingar tyckte jag var optimalt, gissar på två frön vore helt okej också.. Var beredd att du får knyta ihop hela buskaget, eller ha nät runtom som håller dem uppe, det blir mycket, det blir tungt och det går fort..

NFT kanske inte är det lämpligaste att börja med men jag gjorde det, hade inte det minsta gröna fingrar innan.. jag gjorde mina misstag och lärde mig, först tredje försöket fick jag ut någor rökbart, fjärde försöket fick jag ut över hektot, femte försöket var jag en erfaren storodlare som från dess aldrig fått ut mindre än 2hg per skörd.. T ex c99 blommar ut en vecka tidigare i nft än vad som står på paketet, dvs ca 6 veckor, därmed kan du om du har en c99moder du tar sticklingar av få ut ca 3-4hg/bord var 6:e vecka när du lärt dig den rätta knycken..

Så länge jag är kvar här kan jag medan du tar dina första stapplande steg bidra med min erfarnehet av nft-odling. det finns inte så mycket dokumenterat på nätet, det känns som de som odlar nft är så nöjda att de inte vill att andra lär sig.. hehe..