Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling vegg problem? Reply To: vegg problem?

  • reaper

    Member
    2008-02-10 at 04:20

    @skills wrote:

    @Dont-care wrote:

    @skills wrote:

    Ljustimmar :?:
    HPS i vegg brukar ge högre plantor inte små buskiga… ser ju inte allt för dåliga ut men det kan vara krukvolymen är dom rotbundna växer dom sakta eller inte alls. Plantera om till nått större eller börja blomma nu.

    Fridens :hippie:

    Större kruka ska inte behövas jag hadde 2st i 3,5L krukor i nästan 4V..
    Jag vet de är misshandel men vill att dom skulle visa kön innan jag planterade om vilket dom aldrig gjorde så fik plantera om endå efter 4v..

    Hur som helst han har 6,5L krukor så större lär ju itne behövas..
    Däremot så växer de väl iof saaktare när man har HPS i vegg… kanske kan vara de har aldrig prövat hps i vegg så vet ej hur segt de växer..
    Men vad skulle de ananrs vara…? :?

    OK låter ju nästan som du vet vad du pratar om… 🙄 på 4 veckor kan jag få en 10literskruka fylld med rötter men kan också hålla en planta vid liv i ett mjölkpaket ca 1 liter i flera månader… men vilket mår plantan bäst av egentligen jo 1 planta per kruka och över 4 veckor vegg kör inte mindre än 10liter.
    HPS eller MH visst blir det lite skillnad i växtsätt men att dom skulle stanna upp så pass mycket av att bara köra HPS det går jag inte med på stämmer pH och näring så finns det bara ljustimmar och krukovolym kvar att gå på eller har du nån annan teori :?:

    Normalt sett så ska en NL (Indica) vara ca 30-50cm hög och skapligt bred efter så lång tid i vegg med den lampan och krukvolymen det är min uppfattning.

    Borde inte vara nåt fel på värken lampa eller krukvolym.. och ph värdet kan väl knappast vara så illa ställt så att den inte blivit mer än 15cm på 4v..
    De ända jag kan tänka mej är väl att han fått fel frön typ LR eller nåt de är väl de ända jag kan tänka mej är små i den åldern..