Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling farbro blå på besök Reply To: farbro blå på besök

#433852

reaper
Member

@no_name wrote:

@Wisher wrote:

ska jag sätta mig emot 3 narkotikapoliser och mina föräldrar var här och fixade en grej sålänge jag var borta…..det skulle alldrig gå…om det skulle eller blir rättegång så skulle ju morsan och farsan enligt lag måste vara där och säga sanning om dom dåg att dom bar ut plantor och lampa och näringar osv….man skulle ju vara dum att sätta sig emot det!

det är inte så jäkla stor sak så klarar mig utamn advokat på förhör…det gäller ju inte affe,kola,ess,heroin osv så om det skulle gällt sådant så skulle jag inte gå nånstans utan advokat!

vad finns det att ljuga om i detta fall? har ju ingen att lägga sig på min sida förutom ni på forumet! för i verklighet så visste bara jag om odlingen förrän polisen fick nys om den och tog ju flera på samma dag

dom har inget sådant förhörsprotokoll…dom skriver det som en uppsats så får man sitta där och dom får ändra det tills man är nöjd med det och så får jag en kopia och polisen måste skriva sitt namn på mitt papper också och en som vittne till det…

och polisen är ganska så snälla med mig här också för jag har haft ett ganska svår liv och har fortfarande så dom gör inget för att jävlas eeller fixa så höga straff det går…så jaf vet inte varför du skriver sådär då du inte vet nånting om mitt liv och hur polisen arbetar här….jag har ingen aning om hur polisen funkar där ni bor så…

I dina förra meddelanden så förstog jag att du hade odlat i Sverige. Men om det nu är i finland så gör det saken visserligen lite annorlunda.
Du skrev att du läst om våra svenska lagar osv och då trodde jag att du bodde och odlade i Sverige.

Vilka lagar som gäller i Finland vet jag inte men några saker är även i Finland grundläggande.

1. Du ska alltid ha med dig en advokat på förhör. Du ska inte tro att bara för att det är ett “milt” straff så klarar du av saken själv. Poliser är antagligen duktigare på det de gör än vad du är och därför ska man ha med sin advokat. Punkt slut.

2. Om du menar att dina föräldrar var i lägenheten/odlingsutrymmet så var det ju verkligen otur. Om du menar att de ändå skulle fått reda på det pga att du är minderårig så tycker jag du ska tänka till. Dessutom så är det 18-årsgräns här på forumet (Nån moderator kanske kan ta en titt på denna diskussion).

3. Hur de skriver förhören i finland vet jag inte…jag utgick från svenska lagar. Du borde ju veta finlands lagar bättre än mig…eller gör du verkligen det?

4. Polisen var inte snäll mot dig, de var bara proffesionella och gjorde sitt jobb. Det är verkligen synd att du tror att de skulle bry sig om dig bara för att du har haft ett tufft liv. Dessutom så förstår du väl att de skiter fullständigt i vilket straff du får. Dessutom är det antagligen domstolen (åklagaren om man går med på strafföreläggande) precis som i Sverige som bestämmer vilket straff man får.

5. Jag skriver som jag gör för ditt beteende verkar vara väldigt konstigt. Att spkigt. Jag försöker inte vara elak eller på något sätt hälla skit över dringa runt och göra tokiga saker tolkas lätt precis för vad det är…toig, men om du nu väljer att odla CB (som är narkotika) så måste man kunna vara med i leken även när man förlorar .

Lycka till!

men herregud pojk vem fan har sagt att jag inte är med i leken? jag har skrivit att jag STÅR för vad jag gjort om du skulle läsa lite i trådarna…eller om dom rensas lite nu som då …har inte kollat…vad vet du om hur polisen är här var jag bor? inte ett jävla skit!!! har du sj torskat för cb plantering? vet inte hur stränga poliser och hur mkt dom ser mellan fingrarna där ni bor men här är dom väldigt snälla bara man bemöter dom likadant och inte käftasa emot en massa om man vet att man har gjort fel..har man gjort fel får man skylla sig själv som jag har gjort nu i detta fall…torskade och kryper inte till mamma och gråter….det är många år sedan jag var 18 så kanske det är du som är 15 år och försöker spela vuxen…ursäkta om jag skrver såhär nu men är stressad som fan från förr…jag har varit många gånger på förhör förrut och jag vet nog hur det funkar….detta förhör vi hade var nästan som en vanlig konversation…och kan läsa på papper om dom försöker få mej riktit i skiten…mycket folk ser inte sådant…hur dom skriver och formulerar/uttalar sig…jag kan garanterat finska lagarna bättre än du så det behöver du inte ooroa dig över…alltså varför skriver du en massa skit egentligen? vad har du med attt göra och försöka vara nån jävla pappa åt mig här? går det inte att tala som vanligt eller har du svårt med det? att framföra en lugn vanlig diskussion..så försök inte läxa upp mig för så gammal och förstånd är du inte…detta är ett cb forum där det ska snackas om cb m.m och inte ett “gnäll och skälla ut folk” forum….tolka detta hur du vill men nu har jag sagt vad jag kännerigen…om du inte har vettigt att komma med så skriv inte här då…jag står för den jag är och för vad jag gjort och …du kanske sj inte har torskat så kanske den dagen komme ännu så ska vi se om du täcks
hänga ut det ovh stå för det du gjort…det gö r jag och kommer alltid att göra och acceptera mig som jag är och om det inte går så är det inte mitt prob…nu orkar jag inte skriva mera,,,lPS: det är ett cb forum och framför en vanlig diskussion istället så blir du bemött bättre änn så som jag skrivat i detta inlägg…jag är snäll som fan bara jag får samma tebax och det vet shimasonti t.ex. …så nu tycker jag attväx upp nu och prata normalt för du gördig knappast pop sådär…inte min magplåga som tur är…

Vill se vad du skriver då du torskar och om jag skulle skriva på samma sätt och försöka läxa upp dig hur du skulle reagera…väx upp nu fan och ta en diskussion som en man om du är det! det kan gå snett även för den bästa…tänk på det..

måste fråga också….är det pappa`?