Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling farbro blå på besök Reply To: farbro blå på besök

#433793

reaper
Member

@Zack_de_la_Rocha wrote:

Rizzlan. -jag skulle inte oroa mig om jag var du. så vitt jag vet så får polisen inte använda IP-adressen för att binda en användare till en viss privatperson, det är för osäkert, kanske av den anledning att tredje person kan surfa in på andras nät.. 😉
Sen så är ju en användare här inte skäl nog till hembesök, det skulle kanske kunna bli aktuellt om man postat bilder på sig själv med plantorna med i bilden, men innan dess så blir det nog svårt..

Och även då du använder en annan adress när du surfar på swecan så kan man fortfarande ta reda på vem du är genom att snappa upp din dators MAC-adress och sedan kolla vilket nät du oftast sitter på.. så det hjälper tyvärr inte…

Jo, jag vet nästan hur det ligger till… men alltså även om de snappar upp på min dators MAC-adress kan dom inte veta vem jag är för att jag vet inte jälv vems internet det är som jag använder…
nätet jag använder tillhör någon som bor i närheten av min mormors lägenhet, min mormor har ingen internet själv… 💡