Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen ..Facebook Reply To: ..Facebook

#430265

cheba
Member
shizznit2 wrote:
torrboll??? hehehe förklara dig? E mest nyfiken över vad du syftar på:

“facebook kan användas till mycket” ????

tycker att dom/dem/han/hon som sitter på facebook borde ju vara torrbollen, iaf i min värld. Alltså bara tänk 10-20år bakåt i tiden. Har datorer o teknik gjort så människan inte kan använda sin hjärna längre??? lägga ut en digital bild på sig själv i en digital värld å ha en massa digitala vänner som taggar o baggar o allt vafan det heter…e det något som en vuxen människa med egna tankar bränner sin vardag på?? isf hoppas jag världen går under!

ha d kanon
/shizznit

Förklaring följer: haha.. :)

Med torrboll menar jag; att man inte behöver ställa in “rata-siktet” på allt som saknar någon större mening och fakta. Facebook är en nöjes-sak för många och social port till många gamla vänner man träffat på vägen genom sitt liv hittills.. Visst om du tycker att det är fördummande och enkelt så har du ju alltid doktorsavhandlingar och en massa faktaartiklar du kan söka upp på wikipedia att läsa istället. (jätte kul)
Och jag tycker du brer på liiite för mkt, människor med facebook klarar nog av att använda sin egen hjärna. Det e inte precis så att en internet sida kan ersätta fysisk kontackt.. IRL så att säga :P
Och inte bränns det några tankar på det heller. Fattar faktist inte vad du snackar om då, en sida du går in, kollar vad som hänt, svara kanske på ett mail och loggar ut typ. Inte sitter man ju där och bränner några tankar iaf, du borde ta och chilla lite.
Jag bränner iaf betydligt många fler tankar på swecan kan jag säga, och hur nyttigt ett det då? bränna tankar på “en massa digitala vänner” här…
Practice what you preach!!!

Jag brukar inte bara internet till fakta utan också nöje! :hippie:

peace!