Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Låta plantan köra sitt eget race? Reply To: Låta plantan köra sitt eget race?

#428407

reaper
Member

ju mer pengar, tid och framförallt engagemang du lägger ner desto bättre resultat får du. det absolut viktigaste i en innomhus odling är ljuset… det är främst viktigt för att få ut en “stor” skörd, rätt näring i stället för igen näring gör också stor skillnad. när det kommer till kvalite(thc halt osv) så är det viktigt att du håller en jämn temperatur… jag läste här nån stanns på swecan att dom utfört ett expriment i amsterdam… dom lät 2 grupper plantor stå
i 2 olika utrymmen under exakt samma förhållanden, skillnad var att i det ena utrymmet så hadde dom exakt 24 grader celsius konstant.
I det andra utrymmet hadde dom en temperatur skillnad på 7 grader kallare under natten.. resultatet blev ungefär 5 gånger högre THC halt på dom som hadde jämn temperatur.
När det kommer till koldioxid vet jag inte riktigt… kan tänka mig att det är rätt viktigt. Och det är ju ingenting som kostar pengar precis… bara lite gäst och socker.