Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Såååå mycket dåligt hash… Reply To: Såååå mycket dåligt hash…

#428245

reaper
Member

Kan faktiskt inte hålla med..

Hash, my favorite smoke. Hash, hash, hashish.
Kvaliteten sänks? Nä, snack. Kom igen då!

Att säga att den svenska haschstandarden har sjunkigt de senaste 4-5 åren är att ljuga, kom inte och gapa nu, jag vet vad vi snackar om.. myy subject… :)

Jag är medveten om att det finns mindre quality-hash (100-120kr/g, när det fanns standard för 60-80kr/g, och det finare hashet var Alltid prisvärt).
Som sagt.. mkt bra hash har försvunnit, likaså allt skitröka. I mina kretsar i alla fall.
Det jag påpekar är att standardhaschet inte gjort någon stor upp- eller nergång.
Däremot påstår jag att dom gjort en KLART jämnare kvalite;

som sagt.. mindre lyxhash, men då är all skit borta istället. Skönt ju.

Lägg märke till “mindre lyxhash, ALLT dåligt bort”.
Jag menar, det var väldigt länge sedan jag hörde talas som något skithash däremot hash med kvalite puffas dagarna i ända. Polarn i gbg t.ex.
70-80kr/g för kvalitetspollen, vid köp av lösgram då. Det här är fint hash. Tjock och mustig rök. Tung hiiigh. Ligger fruktansvärt mkt kärlek i hashet.

Alltså.. det finns gott om fint & mörkt hash.
Allt är som vanligt, sitter bara i kranarna.
Direkt vi drog till en s.k. “stabil kran” fanns det pollenhash av två kvaliteter och säkerligen andra sorters röka, hehe.


–// Bye bye… vi hörs, senare i livet!kan man ju hoppas.. piz