Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderobssnillet, KLET, 400W – Nya bilder 11/11 Reply To: Garderobssnillet, KLET, 400W – Nya bilder 11/11

  • dr_nooby

    Member
    2007-11-06 at 10:11

    Lycka till, ser bra ut!

    Älskar klet så jag vill ge en massa input och tips.

    Kom ihåg att det du gör är olagligt. Se till att det går så snabbt och bra som möjligt. Dvs lägg krut på att inte vegga alltför länge och försök att få rätt små plantor. Klet kan bli jättestora och du får sämre ljusfördelning och värmeproblem om plantorna växer upp i lampan.

    Hur mycket fri höjd har du mellan jordytan och lampan? Räkna med att du vill ha 40-50 cm luft mellan toppar och lampa. (Beror såklart på din kylning och ventilation).

    Av din garderob att döma skulle jag sätta dom i blom 12/12 så fort dom når 20 cm över jord.

    Svår att säga hur många dagar med LE/HPS och 18/6, i och med att blommor kan växa långsamt precis i början och det kan ta rätt olika tid innan dom når tex 20cm över jord.

    Jag skulle säga kör 70W LE max 3-4 dagar efter att dom tittat upp. Sen HPS 18/6 i max en vecka. Börja med lampan en dryg meter över plantorna och flytta lite närmare varje dag.
    Byt sen till 12/12 oavsett om dom visat kön eller inte. Det är väldigt frestande att vegga tills dom visat preflowers och kunna ta sticklingar av ett par honor. Men då blir det stora plantor och det hela drar lätt ut på tiden och det slutar med 3-5 veckors vegg och en massa problem med stora plantor. Alltså längre tid, mer svett och sämre resultat.

    Så om du vill ha sticklingsmammor, inred ett separat veggskåp och plantera fler frön. Det är inte ekonomiskt i tid eller plats att invänta sticklingar från första fröbatchen innan man sätter i blom.

    Om man ändå vill ta sticklingar från en första fröomgång kan man testa att göra det kanske 1 vecka in i blom, trots att det kan ta längre tid innan dom rotar sig.

    Lycka till! Fröodling av Bra Klet Efterlyses Också!

    Lycka Till!