• painted

    Member
    2007-11-17 at 18:51

    När jag var på Lanzarote var jag inne på en surfshop för att åka till vågorna och surfa lite till ett hyffsat bra pris (om man ska jämföra). Surfshopen hette “Home Grown” vilket säger det mesta :)

    Vi åkte ut till havet och surfade med en trevlig instruktör (riktigt skön upplevelse) På väg hem från stranden körde instruktören en omväg för att visa oss runt på ön och han visade alla “local spots” där det fanns locals brevid sin surfbuss och reflexmässigt slängde alla upp “peace-tecknet”

    Efter lite mer körande mötte vi en annan bil och intruktören stannade och pratade med den andre föraren, han pratar mest engelska men sedan säger han på spanska att han rökte lite för mycket dagen innan och de pratar en stund och sedan åkte de vidare.

    Jag är övertygad om att instruktören hade sålt gräs om jag hade frågat men det var inte aktuellt för min del då.

    Jag fattar absolut varför många surfers puffar, efter en surf dag känns det som om vågorna fortfarande gungade i kroppen i fler timmar efter. Då kan ni bara tänka er en joppe på det! :)

    Oj, vad jag skrev på, jag tror att det jag vill få fram är att Lanzarote verkar vara en trevlig ö att besöka om man vill röka lite :P