Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ny FET ScrOG igång! —-> SKÖRDETIDER! Reply To: Ny FET ScrOG igång! —-> SKÖRDETIDER!

#422068

weedloco
Member

HEJ 😥

Solen har precis gått upp över mina tjejer efter en 24h-natt! Plockade gula fanleaves, skötte om och umgicks lite med tjejerna när jag märkte att jag nog med stor sannolikhet har spidermites… :?

RIKTIGT små grå/svarta jävlar med gulaktiga ben! Det verkar änsålänge bara vara EN planta som de intagit, jag har rykt bort alla anfallna blad jag sett, men jag kommer inte åt ordentligt eftersom det är en av dem längst in! Tog mig även i kragen och insåg att det var dags för de 4 “invandrarna” från utomhus att bli kapade, ganska säker på att det var de som förde med sig pesten in, hittade också ett par större glimrande flugor i jorden hos dessa :?

Ne, nu jävlar tar jag bort nätet och sprayar ner pesten med såpvatten! I värsta fall får damerna blomma klart utan nät, hellre det än att allt går i fördärvet! Visserligen verkar det redan nu som att vissa grenar inte kommer palla sin vikt utan nätets stöd :D men jag får binda upp dem ifall jag inte lyckas pula dit nätet sen!

Update imorrn eller nåt… ni får en bild med “invandrare” på tork sålänge: