Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Zeitgeist “The spirit of the age” Reply To: Zeitgeist “The spirit of the age”

  • raekwon

    Member
    2007-09-28 at 18:31
    prokunin wrote:
    Tycker också det känns viktigt att bekämpa Babyloniens huvudstad vid Eufrats strand. Eller så kan man ju skippa alla luddiga religiösa formuleringar som har gjorts poppis av sekter och läsa på om världsläget och skaffa sig en politisk analys av imperialism, samhälleliga orättvisor etc etc. . Att var emot “Babylon” är så jävla intentsägande och fånigt så det fan finns inte, “jag är emot alla dummisar”
    Finns gott med folk som tänker “out of the box” jag gillar för den sakens skull gillar jag inte folk som tänker “out of the fucking planet”. När deras “out of the box” tänkande även bygger på uppenbara lögner kanske en kritisk människa borde dra öronen åt sig.
    Javisst kämpar de i motvind och är kontroversiella i auktoriteternas ögon precis som oss. Detsamma kan sägas om förintelse-förnekare, kreationister, talibaner, nazister och varenda tokig religiös sekt.

    Funderat på politikens väg herrn ? Du verkar vara himla regelrätt på alla vis :) Är inte mycket för långdragna diskutioner på internetforum och än mindre när ordval kritiseras och rättas….
    Vill inte på nåt sätt hävda att Zeitgeist är sanning eller verklighet men att få fler infallsvinklar på saker och ting är alltid nyttigt. Folk har allt för lätt att sitta och komma fram till saker och ting och sedan bestämt hävda att så här är det och inget annat.

    Jag gillar filmen, du gillar inte den mer än så är det väl inte ? Behöver man vara i nån religiös sekt för det ?

    Fridens !

    Mer kärlek åt folket….