Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Israels politik – OBS inga personangrepp! Reply To: Israels politik – OBS inga personangrepp!

#380393

Nej, jag har inte tagit bort någon tråd som har handlat om någon debatt, om inte folk har uttryckt rasistiska åsikter eller gått till personangrepp mot någon, dvs brutit mot Swecans regler. Jag skulle aldrig ta bort en tråd bara för att jag inte delar folks ställningstaganden, så skulle jag nämligen inte själv vilja bli behandlad.

Starka bilder tas inte bort heller. (I så fall skulle väl Fritz’ tråd om hur han blev misshandlad rykt. Visserligen, bilder och filmer som “frossar” i obehag kan ryka, men då är det i andra syften.)

Om är jude eller inte? Jag intresserade mig för religionen när jag var tonåring, men inser som vuxen att rabiata judar är som rabiata kristna eller rabiata muslimer. En sund religion kan vara bra, men som både jag och flera av er skrivit så skulle nog Gud bli gladast av alla om religionen avskaffades.

Om jag lade ett citat på fel ställe och även gjorde en felaktig jämförelse angående USA, så handlade det snarare om ett missförstånd från min sida, och som du säkert skrev själv, jag förstod inte innebörden och då ber jag om ursäkt för att jag missuppfattade. Jag ville inte heller vara elak eller sarkastisk, då kan jag också bli bannad. (Joddå, mods har också åkt ut härifrån när de har brutit mot regler.)

Jag upprepar igen, jag stöder en fristad för judarna. Jag kan tycka gott och väl att de kunde ha fått Bayern i stället för Palestina men jag stöder INTE Likud. Jag städer INTE USA:s inblandningar och jag tycker att det är tragiskt för palestinerna att de inte har fått en egen stat. Palestinerna stod dessutom under brittiskt herravälde fram till 1947 och var inte en egen stat då FN gav Israel till judarna heller. Eftersom nu FN lade Israel där så borde de också ha sett till att palestinerna hade fått ett eget land de också, istället för att lyda under engelsmän och israeler.

Och, ja, jag gilllar INTE fundamentalsim och dödande från NÅGONS håll. Varken med moderna eller gamla vapen.

Så jag både håller med det du säger, tar till mig de argument jag inte kan motbevisa, men jag håller inte med dig om allt. (Men måste jag det å andra sidan?) Detta gör nog också att det ser ut som att jag vrider och vänder och ändrar mina historier.