Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Behöver hjälp!!! (jordexperter, se hit!) Reply To: Behöver hjälp!!! (jordexperter, se hit!)

#359342

melo
Member

@SensiDude wrote:

Jojo, visst kan man kanske uppnå en pytteliten sänkning på det viset, men som sagt, om det räckte med att låta vattnet stå så skulle det inte finnas PH-ner produkter. Mitt kranvatten ligger t.ex. på hela 8,5, dvs. hela 2 surhetsgrader högre än det optimala värdet. Kloret är basiskt, ja, men långt ifrån den enda orsaken till kranvattnets tokhöga PH

Du bor väl förmodligen i en kommun med hårt vatten, något de flesta av oss antagligen inte gör, inte jag iaf. Det förändrar läget en del, för dig är det säkert helt nödvändigt att använda sånna här produkter, för oss med mjukt vatten är det frivilligt.

Jag har själv kört ett par odlingar helt utan pH-mätare/justerare så det går alldeles utmärkt. Nu har jag dock införskaffat bådadera för att optimera min odling ytterligare.

Jag skulle gissa på att mitt kranvatten sjunker med ända upp till 0,5 “pH-grader” när jag låter det stå ett par dagar, men det är en ren gissning som sagt, jag brukar inte mäta vattnet precis när jag har tappat upp det ur kranen.