• groddarn

    Member
    2006-03-02 at 15:33

    Hej vänner ! :)

    Tack för hjälpen allihopa. Känns skönt med en “know-how”-backup här på Swecan när mina böcker inte ger mig svar.

    @stoertkrukan wrote:

    Jag har själv aldrig använt leca som medium, men jag vet att folk som gjort det har ibland fått lite problem med pH-värdet, och kulorna nöter tydligen på något sätt mot varandra, och det brukar bli lite guldaktigt spån nere i tanken, och det är väl det som gör att pH’t kan bli lite ostabilt. Sköljt och skrubba kulorna ordentligt före, så ska det nog inte vara några problem.

    Okej, då kanske inte jag får så stora problem med det då. De lecakulor jag tänkt använda är nämligen återanvända flera gånger om i jordodlingar. Så ev. damm och sprickor/svagheter i hos lecakulorna har nog redan försvunnit. Kommer tvätta dem med klorin innan användning förstås. Eller kan jag kanske tvätta dem i en lösning med Väteperoxid ? Då slipper jag nämligen inhandla klorin.

    @Optimus wrote:

    Groddarn> en fråga bara. Skulle behöva en luftavfuktare på natten precis som du. Vart kan man få tag på såna. Har kollar lite på webshopper men inte hittat nåt.

    Jag köpte min på Coop. Appliance 2012 1250:-. Funkar bra.