Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Skogen/nattliga promenader

  • Skogen/nattliga promenader

    Posted by reaper on 2006-07-12 at 01:03

    Själv är jag en kille som älskar att promenera ute på nätterna i mörkret. Med lite musik i lurarna och ett bra ställe med fin utsikt att sitta vid så kan det bli en perfekt rökupplevelse. Det är något speciellt med att vara ute i naturen istället för att sitta instängd i ett rum och röka. Det blir vackrare och man känner sig bättre, och tankarna tar en lite större och mäktigare form.

    Är jag ensam om att röka på ensam, långt ute i en mörk skog om nätterna?

    replied 17 years, 9 months ago 8 Members · 16 Replies
  • 16 Replies
  • reaper

    Member
    2006-07-12 at 10:05

    tycker det är nice att sätta sig mitt i natten på något ställe man inte riktigt “kan” (vågar) röka vid på dagen :)

  • reaper

    Member
    2006-07-12 at 10:31

    mmm, jag älskar att röka ute i skogen. är uppvuxen på landet så naturen har alltid varit en stor del av mitt liv. inte så att jag är en skogsmulle men en promenad, dag som natt och röka en “banana” är fantastiskt. alla djur som låter, träden som svajar och vinden som smeker huden är underbart. allt känns lättare när man är borta från “sputnik”. känns som tankarna blir renare.

    skogen, mmm!

  • theriddler

    Member
    2006-07-12 at 12:17

    Skogen är allt bra mysig utan röka också… Själv jobbar jag i skogen och måste säga att luncha vid en liten eldstad när det är fint väder slår vilken fin restaurang som helst, även om det bara handlar om en korvstump och lite mackor.
    Atmosfären får en att nästan automatiskt sitta och filosofera om allehanda ting.
    Titta på ekorren som glor ner på en från trädet helt säkert undrande vad det där är för stolle i flanell som vågar sig så nära nånting så hett.
    Självklart kan jag ju inte sitta och röka en spliff på jobbet och eftersom jag redan tillbringar så mycket tid i det gröna blir det sällan att man tar sig ut på fritiden.
    Den totala ensamheten (begärt om att få jobba helt solo) är guld värd. Jag som varit så beroende av närheten från vänner under nästan hela mitt liv, det har helt försvunnit och jag har funnit ett värde hos mig själv som jag tidigare inte haft.
    Tror att de flesta skulle må mycket gott av att ta sig en tur till någon avlägsen plats och bara sitta… Varför inte lämna spliffen väntandes tills ni kommer hem?

    /jonas

  • reaper

    Member
    2006-07-13 at 00:13

    Jag går ibland ut i skogen och fantiserar om troll, tomtar, älvor och andra sagoväsen. Det är väldigt stimulerande, speciellt om natten. Att gå till en flod (å, bäck etc) och ta med en skivspelare med violinmusik anser jag vara en av mina mer geniala idéer. Vid dessa tillfällen händer det ofta att Näcken framträder.

  • pink

    Member
    2006-07-13 at 12:57

    SKOGEN ÄGER!

    Bor själv mellan två väldigt stora skogar! Är så mycket som jag kan i skogen; men det märks att du är kille som inte behöver vara rädd när du går ensam i skogen, med hörlurar! Det skulle inte jag våga i stockholmskogarna! Många våldtäckter begås tyvärr där!

  • lonewolf

    Member
    2006-07-13 at 15:22

    Jobbar också i skogen, och är där en stor del av min fritid också. Skönt att gå runt naken i solen i skogen med lite knark i kroppen och en kvinna vid sin sida :hippie:

    Herregud pink, vilket tönteri, du tror inte att det är ett par procent fler våldtäkter i städerna?

  • evilganja

    Member
    2006-07-13 at 16:13

    I närheten där jag bor finns det en insjö, inklämd mellan bebyggelse och kuperad skogsmark. Dit brukar jag cykla med ett metspö och några färdigrullade. Det är mitt egna lilla “safeplace”. Det finns ingenting som går upp mot att sitta där och “ryka” lite och insupa den tranquila atmosfären…ahh.. :yeah:

  • legalize-marijuana

    Member
    2006-07-13 at 18:14

    Skogen!!? Natten!!? Hörlurar!!? :fear:

    Här lider vi inte av brassnojja ser jag! 😯

  • reaper

    Member
    2006-07-13 at 19:31

    hehe håller med , jag älskar skogen,naturen och allt i sin helhet , att gå i skogen bäng och bara kolla och studera är det bästa som finns,,helt annat än att sitta i ett rum och bara bli slö,,, klart den bästa trippen :hippie:

  • varanasi

    Member
    2006-07-13 at 21:14

    Jo det uppskattas allt emellanåt! :)

    En sak som ändå hör till (tycker jag) när man ändå är ute i skogen är att titta upp på en klar himmel och filosofera bort medans man beskådar stjärnorna.

    Då under förutsättning att skogen inte är för tät så klart! 😉

    Där har vi en sak som får mig att tänka på mycket vare sig jag druckit, rökt eller bara rent utav njuter i nyktert tillstånd, bodde sedan 4 år tillbaka 8 år på landet och det var lite tack vare det att jag fann canabis, där fanns potencialen helt uppenbart under sommar månaderna. :P

  • reaper

    Member
    2006-07-13 at 22:49

    @Varanasi wrote:

    Jo det uppskattas allt emellanåt! :)

    En sak som ändå hör till (tycker jag) när man ändå är ute i skogen är att titta upp på en klar himmel och filosofera bort medans man beskådar stjärnorna.

    Då under förutsättning att skogen inte är för tät så klart! 😉

    Där har vi en sak som får mig att tänka på mycket vare sig jag druckit, rökt eller bara rent utav njuter i nyktert tillstånd, bodde sedan 4 år tillbaka 8 år på landet och det var lite tack vare det att jag fann canabis, där fanns potencialen helt uppenbart under sommar månaderna. :P

    Känner igen detta väldigt mycket. Men inte bara att kolla på stjärnorna, utan att sitta avskilt på ett fint ställe så har man inte så mycket annat att fokusera på utan hjärnan börjar genast tänka mer abstrakt och analyserande.

  • varanasi

    Member
    2006-07-13 at 22:57

    så har man inte så mycket annat att fokusera på utan hjärnan börjar genast tänka mer abstrakt och analyserande.

    Exakt!

    Så fungerar en klar natthimmel för mig!

    :)

  • reaper

    Member
    2006-07-14 at 11:14

    Jodå, soft att röka själv;)

    Och ja, det är grymt skönt att vara ute och göra det, när det är bra väder och varmt! Att gå ut i skogen, tända en och kolla till sina flickor är alltid gött.

    Men att gå ut i skogen ensam på kvällen skulle jag vara för nojjig för, alla djävla älgar och björnar samt tonvis med mygg (fast det finns ju iofs medel för det). Föredrar ändå att röka ute när det är bra väder!

  • reaper

    Member
    2006-07-14 at 12:13

    Tycker alltid man kan bli lite rastlös när man sitter inne och röker, i skogen finns alltid nåt att göra.

    Jag och en polare drog en gång ut i skogen mitt i natten med varsina hörlurar och en mp3. Rullade en fet och hittade en glänta
    att sitta på. Satte igång en indianlåt med naturljud i bakgrunden medans trummorna ljuder och flöjtarna spelar såna där indian grejer. kändes som en slags ritual och att alla små indiander satt i en ring runt oss medan vi rökte fredspipa och förhandlade.

    En annan rolig grej är också alla löven i träden, dom kan spela en riktiga spratt när man kollar upp mot himlen och ser olika varelser träda fram. :?

  • reaper

    Member
    2006-07-15 at 08:42

    Det du beskriver gör jag varje kväll nästan fast utan musiken, jag brukar bara lysna på naturen :D

Page 1 of 2

Log in to reply.