• Schysst Näring?

    Posted by reaper on 2006-06-28 at 01:23

    Kan någon tipsa om en bra näring som finns i vanliga blomaffärer, välanpassad till Cannabis? Jag kör med näringsstavar nu men jag vet inte hur bra de egentligen är..

    replied 17 years, 10 months ago 3 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • reaper

    Member
    2006-06-28 at 02:36

    Om du på fullaste allvar tror att vanliga blomsteraffärer har välanpassad cannabisnäring så råder jag dig att fråga expediten i den tilltänkta affären.

    Godag yxskaft.

  • reaper

    Member
    2006-06-28 at 02:45

    snubben menar såklart om det finns någon näring i vanlig affär som passar bra till cannabis. blåkorn passar bra i veg, pockon orkidenäring funkar i blom.
    finns lite här å där…
    men du får inte samma kvalite som riktig cannabisnäring

  • reaper

    Member
    2006-06-28 at 11:48

    blåkorn, attans bra medel :)

  • evilganja

    Member
    2006-06-28 at 13:08

    Jag gillar blomstra. Funkar kanon!

  • reaper

    Member
    2006-06-28 at 13:13

    Om du inte köper från nätet så kan du lika gärna använda ditt egna urin innehåller allt din växt behöver + rätt Ph. späd 1 del urin 9 delar vatten, fans en tråd förut om detta, dom som testat var mycket nöjda :D använd det varje gång du vattnar 2-3 dagars mellan rum, inget för småttingarna altså…
    P.S urinet omvandlas i jorden å rotsystemet till rena näringsvärden för din växt, tänkte bara tillägga det för alla som tänker”ska jag röka piss :P
    Och nej det stinker inte, om man inte har en större odling, å kasst luftsystem… 😉

  • torparn

    Member
    2006-06-28 at 16:57

    Blodmjöl, benmjöl och hönsskit hittar du på dom flesta ställen. Kravodlat gräs är gott! 8)

  • reaper

    Member
    2006-06-29 at 15:09

    alltså om du omplanterar efter plantan har rotat sig och ger den en stor kruka (10L minst om du inte kör LR) så kommer den klara sig på näringen i jorden säkert fram till vecka två- tre i vegg. hade jag dåligt med stålar skulle jag satsa på canna flores och pk13-14, det är mer viktigt istället för att köpa upp sig på hela cannapaketet (om man inte vill och har råd mao)

    annars kan du kolla efter en näring baserad på NPK med samma del av alla tre för vegg, och en PNK med en högre del fosfor än N och K för blom. kör cannas paket själv men det är dyrt att ha allt, så skaffa det nödvändigaste bara.

Log in to reply.