Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Polisen Jävlas För Mycket med oss rökare nu får det vara nog

  • Polisen Jävlas För Mycket med oss rökare nu får det vara nog

    Posted by mr_nirvana on 2006-04-18 at 20:54

    Tycker inte ni som jag att nu får det vara nog när snuten lägger ner miljoner på att ta oskyldiga rökare.

    Skall dra ett ex som hände i Lördags.

    Var till Örebro och hämta upp en vän.
    Måste då ha rökat dära ifrån. Nå vi fick rökat å drog oss till ett annat ställe i stan för att han skall hämta pengar som en kille är skyldig honom.

    Han går iväg för att hämta det. Å vilka kommer inte då ut ditt vi är jo snutfan.
    Får några några min efter det ett mobil samtal där en kille frågar om jag vet vart A är.
    Någon stans dära inne svarar jag.
    Bra för jag gömmer mig. Några otrevliga typer körde brevid mig å vinkade till mig att stanna med vita handskar men jag drog.

    Väntar nästan 1h på att den andra skall dyka upp å hela tiden ser man snutbilar som rör sig i området.
    Det vissar sig när vi tar upp honom att dom letar efter honom för att han har blivit sedd i området. Vadå sända ut flera bilar för att ta en rökare som inte gör något annat än röka.

    Han berättade att dom körde bakom honom å ropa via radion dom har på bilen.
    Hej A stanna dära.
    Hej A stanna för fan då.
    Du A varför så bråttom för ?.
    Du A döljer du något för oss ?.
    Och tänkte för sig själv är ni knäppa på något viss varför skall jag stanna för er ?.
    Å gick sin väg å ställde sig för att vänta på busen ?.
    Flera gånger kommer dom förbi å ropar på honom att han skall komma till dom. Å det är inte första gången dom är så imot honom.
    Så fort han går ut till kiosken å köper cigg kommer dom.

    Dom kommer hem å ringer på dörren 4-5 gånger i veckan utan anledning. Han stod å rökte en cig på balkongen kanske annat i den vem vet.
    Å dom kom å skrek fimpa knarkciggen för fan A å stäng av din jävla shit musik han spelade fuck the police för dom.
    Slog på den när han såg dom komma till honom.

    Vet många andra som blir trakade ut av dom.
    En annan nära vän brukar dom gå in å ta hans grejer å ta dom till stationen ex tv dvd dator video.
    Han fick tillbaka sakerna efter att han visat upp kvitto för dom.
    När han åkte dära ifrån å börja ta in sakerna hemma.
    Så kommer dom igen. Å undrar vad för stulna saker han tar in till sig.
    Då var det typ 15 min sedan han var nere på station å hämtade dom.

    Skall vi som rökare ta detta hur länge som helst eller.
    Tänk så mycket andra saker som dom kan fixa istället för jaga oss.
    Fan dom kan ju inte ens ta Palmes mördare ju å våldtäksmän går fria. Dom går fria fast dom slår å även använder tjänste vapen fel.

    Jag menar på A tog reda på deras namn å sa
    hej typ Anders Nilsson från hageby när dom ringde på 1 gång.
    Vadå hotar du mig fick han till svar.
    Nej jag sa hej till dig.
    Så hära får det inte funka.
    Några som håller med mig.

    replied 18 years ago 7 Members · 19 Replies
  • 19 Replies
  • fritz

    Member
    2006-04-18 at 21:07

    Jag håller med dig om att polisen borde se lite lättare på det här med att folk röker spliff, men jag förstod knappt ett ord ur din text.
    Gör lite styckeindelningar i texten så kanske det blir lite lättare att förstå.
    Se över regel B1. 3, också.
    :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-04-18 at 21:11

    Ajaj, fick ont i ögonen av att läsa denna text :?
    Använd styckeindelning och skiljetecken. Jag fick knappt något sammanhang på det hela.

  • reaper

    Member
    2006-04-18 at 21:23

    Det är väl nu som någon skall säga “De gör ju bara sitt jobb”, “Klart det finns rötägg, men det finns ju överallt.” Men de som kommer ut polisskolan utan just den mentalitet som beskrivs här blir inte långlivade på jobbet..

  • smeagol

    Member
    2006-04-18 at 21:32

    He He….dom gör ju bara sitt jobb!…..
    Men som sagt var..styckeindelning och ett gäng svenskakurser på komvux
    eller så vore inte heller fel.
    Och jo snutar är till en viss del rötägg, men “röka” är ju ändå inte lagligt..

  • maja

    Member
    2006-04-18 at 22:00

    Styckeindelning skulle vara bra, men utöver att jag tog fel rader ett par gånger hängde jag med bra, även om det var ett par stavfel, men det gör inte så mycke för att kunna hänga med.

    Förbannat vad snutarna ska hålla på, eftersom det är olagligt att uppmana till kriminella handlingar på det här forumet kan jag inte ge några tips på vad dina vänner skulle göra, men jag skulle gärna.

    Dom ska ju inte behöva gömma sig för att dom går på gatan och hämta sina saker på polisstationen dagarna i ända.

    Släpper han bara in dom eller? Det krävs faktiskt åklagarbeslut om huserannsakan om dom ska få gå in i ens bostad, ja om det inte föreligger fara i dröjsmål eller vad det heter. Men det kan dom knappast påpeka. Om han vet deras namn borde han ta kontakt med en advokat och anmäla dom för minsta lilla, lite videoinspelning tillsammans med bandupptagningar skulle nog kunna få dom fällda.

    Gör så många anmälningar det går för varje lagövertramp dom gör, chilla med rökat så länge! Och funkar inte det kommer dom säkert vara på honom/dom ännu mer och då kanske flytta är det ända alternativet, tråkigt om det skulle behöva bli så.

    Sätt dit dom där svinen, snutar är inte omöjliga att sätta dit. Kontakta media, filma dom, ta kort, banda osv, skicka till radio, tv och tidningar. Då har jag svårt att tänka mig att dom kommer undan.

    Och keep us posted. 😉 8) Peace

  • reaper

    Member
    2006-04-18 at 22:35

    Släpper han bara in dom eller? Det krävs faktiskt åklagarbeslut om huserannsakan om dom ska få gå in i ens bostad, ja om det inte föreligger fara i dröjsmål eller vad det heter.

    Vid pågående brott eller misstänkt brottslig verksamhet blir polisen på plats utredningsledare, han/hon kan själv fatta beslut om husrannsakan. Jag har för mig att “fara i dröjsmål” innefattar faran att bevismaterial undanröjs. Så om snuten knackar på dörren och du öppnar, så kan snuten klampa in och rota i din lägenhet och i efterhand ljuga ihop vilken misstankegrad han vill när han skiver sin rapport.

    Är du känd hos polisen sedan tidigare så kan de trackassera dig precis så mycket de vill och det gör de också.

    Så tumregeln är att aldrig öppna dörren för grisen.

  • maja

    Member
    2006-04-18 at 23:55

    Det var lite det jag syftade på Doktorn. 😉 Tänkte mer på om dom fixade nyckel och allt. Men oavsätt skulle det vara ganska lätt att sätta dit dom med diverse övervakningsutrustning, webkamera skulle tom kunna användas om man laddar hem något program som gör den känslig för rörelser och på så vis börjar filma eller ta cirka 5 kort i sekunden. Spyshop hade ett sånt program för nedladdning förut, vet inte hur det ligger till nu dock. :? 8) Peace

  • andy_the_randy

    Member
    2006-04-19 at 09:02

    Så här ser det tyvärr ut på många ställen i sverige 👿 Dock har jag hört talas om att Örebro kommun har lagt ner väldigt mycket energi till att få bort droger där.
    Väldigt felaktig prioritering om ni frågar mig! :?

  • reaper

    Member
    2006-04-19 at 14:19

    Det känns som att du/din polare eller vad det var har gjort lite mer än smuttat på en jolle för att dom ska komma till lägenheten och ta tv, dvd osv.? Då är det inte så konstigt att poliserna har ögonen på er, med all rätt också isf.

    Jag vet själv av egen erfarenhet att det finns en hel del pack och maktgalna idioter bland poliser, men det är fortfarande inte poliserna som vi ska racka ner på utan politikerna. Det är politikerna som hetsar och hejjar på dom.

    Du själv borde kanske skulle tänka över hur du beter dig mot poliser?
    Jag kan inte riktigt se hur en person som gillar röka men i övrigt inte håller på med skit råkar ut för saker som denna.

    Självklart finns det poliser som är svin utan anledning också.

    Har du inte hittat på något “fel” står jag på din sida annars borde du kanske ta och börja tänka lite.

  • reaper

    Member
    2006-04-19 at 14:46

    det är ju lättare att ta oss smokers än att hitta dom stora brottslingarna och med det att dom tar fasst småknarkare/livsnjutare så stiger deras statistik så dom kan säga “kolla vad produktiva vi är” 👿

  • reaper

    Member
    2006-04-19 at 16:42

    Det känns som att du/din polare eller vad det var har gjort lite mer än smuttat på en jolle för att dom ska komma till lägenheten och ta tv, dvd osv.? Då är det inte så konstigt att poliserna har ögonen på er, med all rätt också isf.

    Förstår inte riktigt hur du kan acceptera det där som en motivation till trakasserier. Är du inte misstänkt för ett konkret brott så skall polisen lämna dig ifred. Att man har begått brott tidigare är på inget sätt en ursäkt, när man blivit dömd och avtjänat sitt straff så skall man behandlas som vem som helst, tills det finns en brottsmisstanke mot en.

    Sluta hitta på ursäkter för polisens övergrepp.

    Jag ser inga problem med att hacka på både den lagstiftande och den verkställande makten. Det finns många lagar som poliser tittar åt andra hållet för, de skulle kunna göra samma sak med marijuanabruk. Klart de inte kan ignorera narkotikabrott helt och hållet, men om det sköts snyggt så kan de titta andra vägen men de väljer att inte göra så.

  • reaper

    Member
    2006-04-19 at 18:05

    Hade jag varit polis hade jag med terroriserat kriminella, även om de rökt. Dessutom är det faktiskt så att de flesta som röker också är kriminella på andra sätt. Ja, blir väl påhoppad nu, men det är bara fakta. Jag känner iaf inget medlidande för kriminella som blir “trakasserade”.

  • reaper

    Member
    2006-04-19 at 18:39

    @Doktor_Knark wrote:

    Förstår inte riktigt hur du kan acceptera det där som en motivation till trakasserier. Är du inte misstänkt för ett konkret brott så skall polisen lämna dig ifred. Att man har begått brott tidigare är på inget sätt en ursäkt, när man blivit dömd och avtjänat sitt straff så skall man behandlas som vem som helst, tills det finns en brottsmisstanke mot en.

    Så ska det självklart vara i ett perfekt fungerande system. Nu är tyvärr inte världen sån. Säger inte att det är rätt av polisen av trakassera honom men jag kommer inte bry mig om det är så att han har snott saker osv. har han inte gjort något annat än rökat så är det självklart fördjävligt.

    Det känns inte som att killen har dragit hela historien, hur skulle killen som dom ville ha in vet att det var han som dom skulle ha för att han blivit sedd i området?

    Texten är svårtydd men jag tar den med en stor spade salt så länge iaf.

  • mr_nirvana

    Member
    2006-04-19 at 21:58

    Vildjuret. Du dom är på honom så fort han går ut på stan. Bara för att har suttit på behandlingshem någon gång. Å han har varit ärlig å sagt att han röker till dom men gör inget annat.Om du läser i texten så står det angånde sakerna att det var en annan kille det handla om.
    Kan ta ett ex till om ett par killar som jag råkade umgås med som ung. Bara för att dom rånade en butik så trackade snuten dom efter dom kommit ut igen. Det räckte med att dom såg dom på stan å dricka en öl så tog dom in dom på 6 tim.
    Eller var ute å handla öl så tog dom in dom.
    -Va fan vi har inte gjort något sa dom.
    – Nej men ni kommer att göra.
    Så höll dom på hella tiden på med dom. Kan dra flera 100 ex om jag vill det.

  • maja

    Member
    2006-04-19 at 22:44

    Hur kan man försvara snutarna i det här läget?

    Dom väljer att trackasera dom, inget brott ska man bli trackaserad för det leder inte till annat än hat och våld och dit ska man inte leda någon. Är man “kriminell” så är det väl en del i det “jobbet” man får ta att bli tagen och dömd, men inte ska man bli trackaserad.

    Då har snutarna bättre saker för sig att göra, plocka fulla fjortisar skulle jag tom kunna säga är bättre än att trackasera folk på det här viset.

    Politikerna beslutar, poliserna handlar, och dom har väl för h*lvete egna samveten och ett eget tänkande!

    Poliser ska föregå med gott exempel, vara förebilder och visa upp helyllesvensken typ, har för mig att ordet polis tom betyder något sådant, hur kan man försvara sådant här sadistiskt beteende, saknar poliser allt vad empati och samvete heter eller?

    Jag kan inte riktigt se hur en person som gillar röka men i övrigt inte håller på med skit råkar ut för saker som denna.

    Det är just det som är konstigt, går inte att förstå varför snutarna ska trackasera oss laglydiga stoners och slänga oss i fängelse för vad vi gör mot oss själva. Men det går att förstå att det är just så det går till, och tydligen ska gå till, straffa brukarna och låt dom stora langarna fylla politikernas fickor, det demokratiska samhället i all sin glans.

    Blir ju riktigt förbannad på sånt här, ta fast pedofiler, mördare, våldtäktsmän, rånare och andra som kanske inte borde få hålla på kan dom inte. Utan dom bättrar på statistiken med att ta fast “knarkare” för att göra svensson nöjd och få lite mer pengar till nästa år, fy f*n säger jag!

    :blrrt: Peace!

Page 1 of 2

Log in to reply.