Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Don´t panic, it´s organic

  • Creator
    Discussion
  • #24154

    groddarn
    Participant

    Ja, som sagt. Kör du med organisk näring eller kemisk.
    Motivera gärna varför.

    Själv kör jag helst med organisk näring. Känns naturligt och säkert.
    Inga konstigheter, svårt att överdosera. Visst, efter att ha använt både kemisk
    och organisk näring kan jag tycka att den kemiska ger bättre resultat (dvs. större skörd).
    Men jag är ingen cashcropper så det är ingen större faktor för mig.

    Jag är den typen av människa som lever efter mottot: “Det naturliga är bäst!”
    Jag är väl medveten om att detta inte stämmer jämt. Men vad gäller cannabisodling så känns det helt rätt.

    Lev väl ! :)

  • Author
    Replies
  • #291969

    reaper
    Member

    Har endast kört med organisk näring ännu så länge men skall till nsäta odling köra Cannas “kemiska” näring..återkommer med resultat och åsikt i frågan när jag jämfört..

    Men som du säger..det känns ju bäst med organisk gödning..

    Må bäst…

  • #291970

    maja
    Member

    Kör just igen näring. Men jag har ingen odling heller och har bara haft två. Eller vänta, räknas dynga och urin som organisk näring, isf kör jag på det. Är också sån där naturbög i det mesta. Äter ändast “naturliga” droger och så. Kommer nog iaf köra organic när jag får igång en odling och blir lite mer insatt. Större skörd frågan intresserar inte mig så mycket, själva nöjjet att göra det så naturligt så möjligt väger tyngst. 8) Peace

  • #291971

    reaper
    Member

    Har sagt det tidigare med det tål att upprepas:
    Bara för att något är organiskt så behöver det inte vara hälsosamt eller mindre skadligt än något kemiskt!

  • #291972

    maja
    Member

    @Jet-li wrote:

    Har sagt det tidigare med det tål att upprepas:
    Bara för att något är organiskt så behöver det inte vara hälsosamt eller mindre skadligt än något kemiskt!

    Men är troligen det. 😉 8) Peace

  • #291973

    reaper
    Member

    @maja wrote:

    Men är troligen det. 😉 8) Peace

    Tror gör man i kyrkan….ifs. så är det ju söndag och jag vet ju inte vart du sitter och surfar ;)

    De flesta näringar är inte till 100% organiska precis som korven inte innehåller 100% fläsk. Men det säljer bättre att kalla något organiskt ;)

  • #291974

    a-dam
    Member

    molekyl som molekyl.

  • #291975

    reaper
    Member

    Jag kör med vilken näring som helst…

  • #291976

    trestor
    Member

    @A-dam wrote:

    molekyl som molekyl.

    Så enkelt är det ju inte.. det är ju skillnad på olika sorts molekyler, och framförallt har det en enorm betydelse var molekylerna kommer ifrån och vad dess tillverkning bidrar till. Konstgödsel tillför dessutom ny näring istället för att låta den befintliga löpa runt i kretsloppet, vilket bidrar till övergödning.

    Jag tänker aldrig odla kemiskt igen.

  • #291977

    reaper
    Member

    @Trestor wrote:

    Jag tänker aldrig odla kemiskt igen.

    Why not?
    Grow som blev fel eller tron på en bättre natur?

  • #291978

    trestor
    Member

    Tron på ett vettigt (i.e. ekologiskt hållbart) samhälle och egna erfarenheter. Jag har fått mycket bättre resultat med organisk näring och giftfri odling, inte alltid i skörd men alltid i kvalitét.

    Förresten är det väl dumt att säga aldrig, det är ett hårt ord.. man ska ju aldrig säga det…

Log in to reply.