Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Garderobs odling i lägenhet och lukt?

  • Creator
    Discussion
  • #23279

    reaper
    Participant

    Hej hej.. jag bara blir så jävla sugen att försöka mig på en egen odling när jag ser alla fina odlingar här på swecan och jag har hittat den perfekta plattsen där jag tänkt att plantorna ska stå.

    Frågan är bara hur mycket det luktar under blom och själva tork proccesen? Man vill ju inte att grannarna ska bli besvärade av lukten. ;)

    Jag förstår att det beror på vilken sort man odlar, t ex AK 47 kanske inte är en höjdare i lägenhet.

    Tack o hej.

  • Author
    Replies
  • #283950

    forest
    Member

    Du måste bekämpa lukten ovansett vad du har.

  • #283951

    pinnen
    Member

    @felix wrote:

    Hej hej.. jag bara blir så jävla sugen att försöka mig på en egen odling när jag ser alla fina odlingar här på swecan och jag har hittat den perfekta plattsen där jag tänkt att plantorna ska stå.

    Frågan är bara hur mycket det luktar under blom och själva tork proccesen? Man vill ju inte att grannarna ska bli besvärade av lukten. ;)

    Jag förstår att det beror på vilken sort man odlar, t ex AK 47 kanske inte är en höjdare i lägenhet.

    Tack o hej.

    Lowryder som är så poppis nu ska tydligen inte lukta värst mycket.

  • #283952

    a-dam
    Member

    Kör B52 fraan Nirvana, ingen lukt i blom men lite i vegg. Torkning och kurering ger doft.

  • #283953

    reaper
    Member

    Det finns kolfilter att använda ex. vid “luftuttag” eller om du bygger en “stealthbox” har du filtret vid utfläkten/hålet.
    Annars sätter du en jävla massa wunderbaums nära dem : )

    jag använder ingen luktborttagning. dock bor jag inte i en lägenhet,
    fast jag har grannar : ) och jag vet faktiskt inte om de har kännt ngn lukt…vi hoppas de inte gjort det.

  • #283954

    reaper
    Member

    kan rekomendera NLxBB från female seeds luktade nästan ingenting och väldigt angenämt rus o skörd

  • #283955

    reaper
    Member

    Tack för alla svar :)

    Jag verkar ha alternativen att odla relativt luktfria cannabis plantor eller bekämpa lukten..

    vad tror ni om en sån här vid utblåset + kolfilter?
    Yocoair dyna från http://www.luktfritt.nu/

  • #283956

    reaper
    Member

    nån som provat yoco?

  • #283957

    reaper
    Member

    stoned_bela_lugosi casts Raise Dead on this thread.

    =P

    Jag har inget svar på din fråga men jag kunde inte låta bli :)

Log in to reply.