Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Dum ???? fråga om avbrott i belysning.

  • Dum ???? fråga om avbrott i belysning.

    Posted by reaper on 2005-06-28 at 13:20

    Hallå och hej,

    jag bor i Finland men eftersom det finska cannabis forumet pajat så tänkte jag kolla här istället. Grejen e den att jag för tillfället har en Master Kush som blommat i 2-3 veckor. Om 2 veckor åker jag på semester i en vecka och har ingen som sköter tanten där hon e nu under en 400wattare (i garaget), en gång per dag får jag vattna eftersom värmen e ganska hög. Morsan ställer gärna upp och vattnar kanske var annan dag så jag fuderade på slutresultatet ifall jag flyttar ut plantan på balkongen och låter den växa där under min semester varefter jag plockar in den igen när jag kommer tillbaka. Jag kan tyvärr inte få morsan att åka 2 mil per dag och strula med garagedörren bara för att vattna min medicinalväxt. Utebelysningen e ju lite si och så den här tiden på året och så har den ju redan blommat i 4-5 veckor när jag åker, något fyndigt svar mottages med tacksamhet.

    replied 18 years, 10 months ago 4 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • reaper

    Member
    2005-06-28 at 13:24

    @crashb wrote:

    Hallå och hej,

    jag bor i Finland men eftersom det finska cannabis forumet pajat så tänkte jag kolla här istället. Grejen e den att jag för tillfället har en Master Kush som blommat i 2-3 veckor. Om 2 veckor åker jag på semester i en vecka och har ingen som sköter tanten där hon e nu under en 400wattare (i garaget), en gång per dag får jag vattna eftersom värmen e ganska hög. Morsan ställer gärna upp och vattnar kanske var annan dag så jag fuderade på slutresultatet ifall jag flyttar ut plantan på balkongen och låter den växa där under min semester varefter jag plockar in den igen när jag kommer tillbaka. Jag kan tyvärr inte få morsan att åka 2 mil per dag och strula med garagedörren bara för att vattna min medicinalväxt. Utebelysningen e ju lite si och så den här tiden på året och så har den ju redan blommat i 4-5 veckor när jag åker, något fyndigt svar mottages med tacksamhet.

    det fins ju bevattnings system då har ju plantan vatten som den behöver, o sen det där med ljuset kan man köpa en timer som löser det problemet, e inte så dyra heller……………. :D

  • reaper

    Member
    2005-06-28 at 15:30

    Japp, jag har funerat på det där bevattnings systemet men att lämna
    en planta i 7 dagar utan övervakning avskräcker dock en aning, vill inte fixa till nån brand el dyl, därför tänkte jag kolla ifall tanten pajar helt ifall hon får vistas i en vecka på balkongen mitt i blomningen??

  • corey

    Member
    2005-06-28 at 15:33

    Går kanske inte, men kan du inte rigga upp din setup hemma hos din mor?

  • yogi

    Member
    2005-06-28 at 16:41

    Ett annat alternativ om man inte kan fixa bevattning är ju att byta ut 400 wattaren mot en 4-5 LE.

    Visst, plantan kommer inte växa lika mycket under den veckan men å andra sidan kommer det heller inte gå åt lika mycket vatten.

  • reaper

    Member
    2005-06-28 at 18:54

    De där med att föra alla prylar till morsan känns lite långsökt, dessutom gillar farsan knappast tanken sådär jättemycket även om han känner till grejen. Att byta belysning e väl ok men känns lite dyrt. Så där i ett nötskal skulle jag vilja veta hur den skördade slutprodukten ser ut efter 5 veckor 11/13 och sista veckan 10/14 (jag vet att 12/12 hela tiden lär vara bäst). Alternativt att jag flyttar ut plantan efter 5 veckor i naturligt ljus/mörker och sedan in igen när jag kommer hem från resan. Hur fungerar gräset tro? Att det inte e 100% vet jag men e det helt kass om jag skördar efter ovannämnda tid eller bättre/sämre ifall hon varit ute en vecka i en nordisk sommar och sen 12/12, 11/13 under ett par tre veckor. Nåt form av beslut gör jag, antagligen kvällen innan resan och kan återkomma med svar ifall nån e intresserad.

  • nosferatu

    Member
    2005-06-28 at 19:50

    Tja!

    Har du ingen polare som du litar på och som kan hjälpa till?
    Jag fick en polare att ställa upp och vattna mina älsklingar
    under tiden jag var på Hultsfred. Funkade riktigt bra.

    Viktigt är ju att du litar på personen till 100% (doh!)

    Peace!

    /dAMIEN

Log in to reply.