Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Inomhusodling Jord Fem av sex honor – är det möjligt?

  • Creator
    Discussion
  • #1846

    reaper
    Participant

    Som sagt, jag vet nu med säkerhet att fem av sex av mina plantor är honor. Det verkar även som nr. sex också kan vara det. Med lupp tycker jag mig kunna se endast ett pyttelitet spröt, är dock inte alls säker. Denna planta är inte lik de andra, mycket mindre buskig. Kanske den är senare än de andra och även denna en hona.

    Tog bort de två misstänkta hanplantorna från hps lampan igår för att eventuellt slakta dem i och med att jag kommer vara borta ett tag. Ställde genast tillbaka den ena som man nu tydligt (med lupp) kan se spröten på.

    Jag har inte odlat feminiserade frön. Sorten är Power Plant. Jag undrar om jag har haft extrem tur med min odling? Är utan tvekan säker på att fem av sex är honor. Har hört att det brukar vara 50/50 chans till hona/hane.

    Tror ändå att jag separerar den sista plantan från de övriga, för att vara på den säkra sidan…

  • Author
    Replies
  • #73654

    yogi
    Member

    Det är bara att gratulera. Tur eller gudomligt ingripande… Välj själv 😉

    På min senaste fröodling fick jag 16 av 20 tjejer….

  • #73655

    token
    Member

    Vill oxå passap å att gratulera.
    Får typ 70% hanar verkra det som :(
    God dosn´t like me

    //PI

  • #73656

    mr-magoo
    Member

    Å jag fick 3 hannar av 3… Bummer… =(

  • #73657

    trestor
    Member

    Klart att det är möjligt.. men å andra sidan, om du köpte 10 frön så kanske du bara har hanar kvar av dina frön nu. Men visst… har man lite tur så är det ju inte omöjligt att få 10 honor av 10, inte speciellt sannolikt, men fullt möjligt.

  • #73658

    reaper
    Member

    Hur kan jag upptäcka dessa “hermietendenser”. Om jag tydligt ser två vita spröt måste det väl vara en honplanta???

  • #73659

    reaper
    Member

    En bekant till mig har odlat Powrplant från både frö och sticklingar i både jord och hydro och ALDRIG haft en hermis, däremot blev en Superhaze hermis i bubblaren.

    Jag har bara bra erfarenheter av Powerplant, det är faktist ett av gräsen som jag håller högst. ;)

    Bara att gratulera dig Rusty Harris, både till ett bra fröval och till könen på dina plantor! :)

Log in to reply.