Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Odla ute! Reply To: Odla ute!

  • reaper

    Member
    2004-06-04 at 22:32

    Om vi lämnar ditt industrihamaprojekt åt sidan o riktar in oss på det betydligt roligare. 😆

    1. Om du syftar på grobarheten så är den hög. Närmare 100% på köp strains från fröbanker o nästan lika hög från fröer du plockar ur vanlig weed. Förkultivera! Dvs sätt ett frö i varje kruka o kör i söderfönster eller balkong/terass. Plantera ut när de är några veckor o några dm höga.

    2. Har själv erfarenhet av både enbuskar o tallskog i närheten, så det vet jag funkar mycket bra.

    3. Första veckorna klarar de sig med vanlig BLOMJORD, men sedan måste du ge näring. Näring med mycket kväve i vegg o mindre kväve o mycket fosfor i blom.

    4. Liksom alla andra snabbväxande ettåriga växter så behöver CB mycket vatten o mycket näring. Att svara på HUR MYCKET vatten du ska slå på ex var 3:e dag är ju naturligtvis totalt omöjligt att svara på då det beror på markförhållande, läge o hur soligt plantorna står o var i Sverige du bor. Själv brukar jag slå på 20 – 25 liter en gång i veckan per planta om de är frilandsodlade. Vilket i runda slängar blir ett 200 liters “oljefat” en gång i veckan till 10-tal plantor.

    Nu är det ju ett år tills du ska bärja odla – därför det är väl inte i sommar :?: – så du har gott om tid att läsa på o snappa upp tips från andra odlare.

    Tänk också på att välja en strain som har kort blomningstid! Om blomningstider – som jag själv har varit i diskussion om – kan du läsa mer här:
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21884

    Lycka Till!