• Strain?

    Posted by reaper on 2002-10-08 at 18:25

    Jag har bestämt mig för att starta en liten inomhusodling nu, problemet är at jag fortfarande bor hemma och mina föräldrar inte direkt är drogliberala. Men jag undrar om ni har förslag på någon strain som inte ser ut som en typisk cannabis planta utan som jag kan förklara som en oskyldig liten växt, hellst med ganska neutral lukt. Jag har funderat på Passion #1 men jag är inte så insatt.

    Någon som vet?

    replied 21 years, 6 months ago 4 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • wizz

    Member
    2002-10-08 at 19:10

    ducksfoot ser inte ut som en cannabis planta (kanske lite)

  • reaper

    Member
    2002-10-08 at 19:38

    Jag orkar inte vänta på utesäsongen, och ducksfoot har jag aldrig sett vart man kan få tag på. Jag tror jag satsar på NL#5 x BB i garderoben och hoppas att ingen obehörig rotar där :)

  • reaper

    Member
    2002-10-08 at 22:43

    ABC? Australian Bastard Cannabis

  • reaper

    Member
    2002-10-08 at 23:46

    ABC utvecklar nästan ingen thc alls. Så i grund och botten är det helt onödigt att slösa tid, resurser och utrymme på att odla upp en.

  • reaper

    Member
    2002-10-09 at 11:21

    @Wizz wrote:

    ducksfoot ser inte ut som en cannabis planta (kanske lite)

    Du vet möjligtvis inte var man kan köpa ducksfoot?

  • trebloose

    Member
    2002-10-09 at 12:50

    Detta har ju diskuterats innan. hmm, kommer inte ihåg vem det var men någon visade en bild på en planta som inte liknade cannabis mycket….
    men vart kan man få tag på dessa? som redan många andra frågat??

  • opagaddur

    Member
    2002-10-09 at 17:28

    har för mej att duckfoot luktar rätt bra.. som en vanlig cannabis planta.. alltså inget man kan ha i garderoben bara om man vill ha det stealth..

    ska du odla inne så kan du ju köra på en scrog i en förstärkare till gitarrer.. funkar finfint bara du har mått i stilen med HxBxL 60x30x50

    går ju att tweka runt med dom där siffrorna beroende på hur passa avancerad odling du ska ha..

    kanske du får lite ideer om du kollar på denna länk?

    http://overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=126955

    jag ska fixa mej en liknande setup.. kommer tillbaka när den är fixad (kan dock ta ett tag, måste få tag på en riktig förstärkare först, som jag sparar skalet på så man har alla rattar å sladdingångar kvar. så säger man bara att säkringen gått om nån vill testa den :) perfekta grejjen om man vill ha odling i rummet utan att någon någonsin kommer att hitta den :D

Log in to reply.