• Creator
    Discussion
  • #16667

    reaper
    Participant

    Undrat en massa om det finsn något smart sätt att ta reda på om en planta är hona eller hane utan att blomma plantan. jag vill kunan ha en hona stående i vegg och ta sticklingar av henne. Finns de något snabbare sätt än att ta sticklingar av alla plantorna och sen blomma den och där efter konstatera vilka som var honor? går de att blomam dem i en evcka elelr två tills preflowers kommer fram o sen vegga dem igen? isf är de bara att ställa omt iden igen från 12/12 till 18/6???

    kort och gott: någon som vet något smart sätt att solla ut honorna rätt fort så ja akn behålla den och ta sticklingar

  • Author
    Replies
  • #211266

    zion
    Member

    Yep, precis som du sa: Blomma och sen tillbaka i veg. 😉

  • #211267

    torso
    Member

    Blir den inte stressad av att gå in i blom och sen tas ut i vegg?

  • #211268

    reaper
    Member

    ta en stickling och blomma den så fort den rotat sig

  • #211269

    thc-junkie
    Member

    Om du redan har några honor i garderoben så kan du ju skörda dom och återvegga stammen och på så sätt få fram en exakt kopia av den plantan du skördade.

  • #211270

    yogi
    Member

    Ytterligare ett alternativ är att bara blomma en gren med hjälp av en svart plastpåse. Lite omständigt men klart effektivt om man kan hålla tiden. 😉

  • #211271

    zion
    Member

    @Thc-Junkie wrote:

    Om du redan har några honor i garderoben så kan du ju skörda dom och återvegga stammen och på så sätt få fram en exakt kopia av den plantan du skördade.

    Då ska man spara ett gäng fanleaves eller??

  • #211272

    reaper
    Member

    ok tack för alla svar..- någon som vill besrkiva hur man gör för att återvegga en planta som visar preflowers.. är det enda att gör att sätta den i 18/6 igen så ordnar det sig? eller är det nått utöver det jag måste göra? :O

    mycket tacksam för svar! tack!

  • #211273

    yogi
    Member

    @zion wrote:

    Då ska man spara ett gäng fanleaves eller??

    Jag brukar göra så att jag kapar stammen över de nedersta grenarna. Är de långa kan man korta dom något men spara de buds och blad som finns. Ställ om ljuset till 24/0 och ge en dos N rik näring.

  • #211274

    reaper
    Member

    För att förtydliga lite.. du MÅSTE spara några grenar med buds för det är ur budsen det sen börjar växa nya skott..

  • #211275

    reaper
    Member

    oki får citera mig själv “ta en stickling och blomma den så fort den rotat sig”
    det är det asolut minst stressframkallande för mamman

Log in to reply.