• Creator
    Discussion
  • #16646

    reaper
    Participant

    Hejsan!

    jag har läst runt lite här om allt möjligt och har några frågor på hjärtat:

    1. När man pratar om buds så e ju det den mest potenta delen av honan, alltså blommorna, men på bilderna jag har sett buds så ser det ut som vanliga blad upptil, enda skillnaden e att dom typ har akruvat sig å e lite grönare….står även att man ska klippa bort alla blad från budsen men gäller det bara dom stora mörkare bladen? nån får gärna beskriva för mig hur jag ska lära mig å känna igen buds på bästa sätt!

    2. Hur vet jag var budsen slutar på plantan? syns det tydligt eller?

    3. Hur mycket kan man få ut per planta i gram i rena buds om det är en hyffsat fin planta?..å vi säger att det är en sativa dominerad?

    4. vilka sorter kan man få ut allra mest av om man odlar utomhus här i sverige på somrarna?

    5. hur mycket kan det skilja sig i gram som man får ut mellan en sativa dominerad planta å indica dominerad planta?

    tack för mig!

  • Author
    Replies
  • #211105

    thc-junkie
    Member
  • #211106

    kagemusha
    Member

    @caramba wrote:

    Hejsan!
    2. Hur vet jag var budsen slutar på plantan? syns det tydligt eller?

    3. Hur mycket kan man få ut per planta i gram i rena buds om det är en hyffsat fin planta?..å vi säger att det är en sativa dominerad?

    4. vilka sorter kan man få ut allra mest av om man odlar utomhus här i sverige på somrarna?

    5. hur mycket kan det skilja sig i gram som man får ut mellan en sativa dominerad planta å indica dominerad planta?

    Lite svar kan jag ge, andra inte.

    2. Ja.

    3. Beror på ALLT! Ljus/näring/miljö osv. skulle säga från ett gram till 150 beroende på alla faktorer.

    Det var allt för mig.

Log in to reply.