Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Klipp bladen coh rök samma dag..

  • Creator
    Discussion
  • #16600

    reaper
    Participant

    He HE HE he , ÄR BÄNG NU , VET INTE HUR TEXTEN BLIR, MEN jag måste bara skriva att jag tog och klippte mina hannar idag och hedde de i aceton 3 st var de men blev fan helt sanslöst bra grejor även om jag inte har hängt dem eller nåt, alls.

    Bara klippa, acetona och smokit.. He he annars så vill jag bara tacka för ett nice forum o allt.

Page 1 of 2
  • Author
    Replies
  • #210411

    zion
    Member

    Gjorde precis likadant själv idag!! :crazy: , En Ducksfoot, Coolt!

    Klippte, in i ugnen på 70c, Aceton, och vips!
    Stekt som fan.. :mrgreen:

  • #210412

    reaper
    Member

    hahaha totalt stekt

  • #210413

    reaper
    Member

    Nice!
    😯

    för min det blir det sködning nästa vecka!

  • #210414

    weasel
    Member

    Det är bättre om man låter bladen torka ut riktigt ordentligt.
    Annars får man med massa onödiga vätskor som försämrar smaken och spänsten på oljan.

  • #210415

    kagemusha
    Member

    Finns det ngt man kan blanda med oljan för att göra den mer oljig? dvs mer flytande?

  • #210416

    draken
    Member

    ..värme.

  • #210417

    weasel
    Member

    @KageMusha wrote:

    Finns det ngt man kan blanda med oljan för att göra den mer oljig? dvs mer flytande?

    Ja den här metoden som beskrivs här,att man ska göra olja på färska blad.
    Det får oljan att bli mer flytande,dock absolut inget att rekomendera!

  • #210418

    kagemusha
    Member

    Jag tänkte mig iofs mer i still med en tillsats.. ngt som gör att man kan ha skiten i en glas behållare och typ droppa en tändsticka och smeta på en cigg.. lite enkelt och smidigt så där =)

  • #210419

    reaper
    Member

    olivolja? men det härsknar kanske med tiden…? men om man förvarar det i kylen bör det inte vara några problem.

  • #210420

    weasel
    Member

    @KageMusha wrote:

    Jag tänkte mig iofs mer i still med en tillsats.. ngt som gör att man kan ha skiten i en glas behållare och typ droppa en tändsticka och smeta på en cigg.. lite enkelt och smidigt så där =)

    Det var så jag också tänkte ,jag har faktiskt gjort så själv men jag hällde ner det i en ögondroppflska.
    Den blir väldigt flytande,men smakar inte gott.
    Varför ska man lägga till en extra tillsats,det försämrar ju bara smaken ännu mer.

  • #210421

    reaper
    Member

    Ett tips sen är att inte lägga biten i en plastpåse. Jag gjorde sån där rolig olja för några veckor sedan, knådade ihop den med nedsmulade buds och la i plast. Rökte lite på den och resten sparade jag till en kompis besök. När Dagen D var där så såg jag till min förskräckelse att biten var helt täckt av mögel.

    Antar att det varit lite vätska kvar i bladen och att budsen inte var helt torra och detta i en plastpåse i min lufttäta burk fick förödande konsekvenser. Nästa gång ska jag vara mer försiktig, för det där var ju inte kul :(

  • #210422

    reaper
    Member

    Får ni verkligen ett rus av olja från hanar?

  • #210423

    draken
    Member

    ..ändra din signatur, Moneymaker.

  • #210424

    zion
    Member

    @Draken wrote:

    ..ändra din signatur, Moneymaker.

    Va, Vadådå?

  • #210425

    reaper
    Member

    @zion wrote:

    @Draken wrote:

    ..ändra din signatur, Moneymaker.

    Va, Vadådå?

    Antagligen eftersom att den är borta har han ändrat på den 💡

Page 1 of 2

Log in to reply.