Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Kan jag köra scrog idetta skåpet?

  • Kan jag köra scrog idetta skåpet?

    Posted by zion on 2004-09-24 at 16:18

    Eller Sog, osäker på vilket som är vilket…

    Har ett litet skåp..
    Innermåtten är: H 70cm, D60cm B60cm

    Lampan sitter ovanpå en glasskiva så hur långt upp kan töserna nå innan dom bränns? Lampan sitter typ 2cm från glaset..

    Tänkte plantera i nåt lågt o brett, typ liggande mjölkkartonger eller nåt, hur långt upp rekommenderar ni att nätet ska sitta? Kan inte köpa nytt skåp då pengar saknas men är det nån go typ på Swecan som kan erbjuda mig ett avlagt GRATIS skåp så kommer jag o hämtar på stört.. 😉

    Tempen ligger mellan 27-31 c beroende på utetemperaturen..
    Lampan är en 250w Hps.

    Tänkte sticka ut o plocka sticklingar från en Early girl som inte hinner blomma klart ute.., eller sätta ett gäng Aurora indica och hoppas på många töser.. Kanske det sistnämnda är bättre då Indica är mindre..?

    Nåja.. Bilderna:

    Glömde vända dom två sista bilderna, ursäkta om nån fick ont i nacken… :D

    replied 19 years, 6 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • zion

    Member
    2004-09-24 at 23:20

    Vafaan…? Tycker att ni Swecannare brukar vara duktiga på att tycka..? Ingen som vet eller?

    Alla kanske är ute o festar utom jag… 🙄

  • reaper

    Member
    2004-09-25 at 00:25

    Det kommer troligtvis gå alldeles utmärkt, ha nätet så lågt du bara kan.
    Godislådor borde funka som krukor.
    Jag kör en scrog med en enda planta under 400w hps, men i en 50×50 garderob med mer höjd än ditt skåp, kanske vore det bättre med flera mindre plantor?

    Sålänge dom inte ligger direkt mot glaset borde det inte bli några problem.
    Det blir lite tight, men inget är omöjligt ;)

  • zion

    Member
    2004-09-30 at 10:30

    I väntan på att mina Aurora ska ta sig satte jag in en skunk#1 för att kolla hur det växer… Den är typ 6 dagar ovan jord, ser ju ut att funka fint, kort mellan noderna och allt..
    Var lite orolig för värmen men det verkar inte vara nåt problem, har mätt i skuggan nu och det ligger mellan 28-32 grader.


    Kan inte klura ut hur man använder Macro på min kamera… Precis köpt en Minolta Dimage G400. Är det nåt att hänga i granen?

  • reaper

    Member
    2004-09-30 at 17:22

    @zion wrote:

    Kan inte klura ut hur man använder Macro på min kamera… Precis köpt en Minolta Dimage G400. Är det nåt att hänga i granen?

    Har ingen erfarenhet av kameran men jag tror att den är bra. Läste test på efterföljaren Dimage G500 i Digitalfoto och den fick mycket bra kritik. Sen om det är så mycket som är lika på kamerorna vet jag inte.

    På Steves Digicams kan du läsa om din kamera, de har för övrigt ett grymt stort arkiv med testade digitalkameror:

    http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g400.html

    /LacKNafta

Log in to reply.