Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Hampa Vad är det som gör att man blir seg dagen efter?

  • Creator
    Discussion
  • #1606

    reaper
    Participant

    När jag rökt relativt mycket i helgen så blir jag morgontrött och lite seg i veckan efteråt, jag upplever att det är lite olika på olika strain så vad beror detta på, är det bara THC som sitter kvar eller är det annat, någon som vet?

    Jag upplever att Mazar ger ganska märkbar seghet dagen efter, några tips på andra strain som har mindre av denna effekt? ren sativa kanske
    någon som vet?

  • Author
    Replies
  • #71469

    reaper
    Member

    Jag brukar vara lite seg dagen efter att jag har rökt flera dagar i sträck. Alltså den första dagen jag inte röker nått på.

    Men det går över efter ett tag.

    Jag känner dock många som inte alls blir sega.

  • #71470

    friggs
    Member

    Är det kroppslig trötthet du känner eller är det dåsighet? Dosigheten kan ju bero på att du ansträngt din hjärna iom berusningen. Jämför med hur du mår efter att ha sovit för lite/mycket eller på annat sätt ansträngt ditt intellekt.

    Om det påverkar ditt liv negativt kan det vara dags att fundera på att ta det lugnare.

  • #71471

    josef_k
    Member

    Tja, det är väl inte så konstigt. Tiden det tar för effekterna att verka, plus tiden innan man är totalt återställd är ju ändå ett gäng timmar. Lägg dessutom till att djupsömnen förlängs och du får en inte omöjlig seghet dagen efter.
    Men kom ihåg att ju mer man tänker på det, desto mer känner man…

  • #71472

    reaper
    Member

    Från min egen del kan jag bara säga att segheten är obefintlig. Jag känner mig inte speciellt trött/seg dagen efter. Det händer att man ska upp väldigt tidigt dagen efter eller köra igenom ett träningspass men jag kan inte påstå att jag känner av nån trötthet, inte mer än normalt. Om jag inte är uppe alltför sent så löser det sig för mig.

  • #71473

    reaper
    Member

    verkar som detta är väldigt upp till var och en…

    jag brukar känna mig seg i huvudet i två, tre dar efter att jag rökt på en kväll bara… därför vågar jag inte röka under jobbigare perioder i skolan osv… inte ens på heljer…

  • #71474

    reaper
    Member

    Kanske beror på att jag tillhör de äldre här (och röker mer sällan) men
    jag tycker att bakflummigheten tilltagit. upplever inte den segheten som
    besvärande dock. tvärtom man får flura lite längre 😆

  • #71475

    reaper
    Member

    Blir bara seg typ första två timmarna på morgon när man fortfarande e bäng! Äter man lite mat så försvinner det oftast! Sen kan man ju alltid röka redig jävel så tänker man nog inte mer på de! 8)

  • #71476

    reaper
    Member

    Ja det beror nog lite på andra omständigheter än gräset också, jag brukar röka på Lördagkvällarna och samtidigt ta några öl och sitta uppe länge, igår rökte jag lite mindre, tog ingen öl alls, gick och la mej skapligt och klev upp i tid och gick ut och tog en promenad när jag ätit frukost och även om jag känner att jag rökt i hälgen så är det betydligt mindre nu och inte direkt besvärande.

    Sen är det väll för mej som för tidigare skribent, jag börjar bli lite äldre och röker bara ibland så kroppen är väll inte så van längre.
    Det är ju samma sak med t.e.x sömntabletter, i början är man seg hela förmidagen men när man vant sej lite så går det över.
    Därmed inte sagt att man ska röka oftare för att vänja sej, lite seghet för man kanske räkna med det är ju ändå inget jämfört med alkohol.

  • #71477

    reaper
    Member

    Jag blir seg i upp till en vecka, minnet är lite sämre framförallt.

    Mer märkbar seghet när jag röker indica än när jag röker sativa.

  • #71478

    reaper
    Member

    Jag brukade bli seg i flera år tills jag läste en artikel på nån sida(glömt vilken) där det stod att det personer som egentligen inte har nåt större ansvar, alltså lite mindre folk som bara har skolan att tänka på blir oftast sega…men vuxna kan ta bort segheten om dom verkligen försöker…nu e jag inte så vuxen endast 19 år…men efter att jag läst den atrikeln så har jag försökt att inte bli seg o sen dess har jag inte blivit seg hur mkt jag än röker……

    😆 😆 8)

    Da Doler

  • #71479

    reaper
    Member

    Är man fysiskt och psykiskt aktiv så har man inte tid att känna efter om man är seg ;)

Log in to reply.