Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan NO HARD DRUGS Reply To: NO HARD DRUGS

#142282

mry
Member

Jag menade förståss missbruket av tunga droger. Inte helgbrukarna.

Steget till att bli en missbrukare sker inte huxflux för vem som helst. De alllra flesta som testar tyngre droger gör det med respekt och fastnar inte. De som fastnar har alla ett starkt behov av att fly sin vardag och normala tillstånd. Livet är skit för dem redan utan drogen. Därför är de helst påverkade dygnet runt.

Även om jag röker i stort sett varje dag, så startar jag sällan dagen med en fet. Det är något jag tar till kvällen och det påverkar inte mitt dagliga liv.

Inte för att det inte går att missbruka cannabis.
Den som röker från morron till kväll får oftast ingenting gjort. Det kostar pengar så de lever oftast på att deala, något som för de flesta leder till kontakt med polisen. Eftersom du inte blir stekt efter att ha rökt samma sort ett tag, så kan jag förstå att de personerna går över till andra droger. Men om de hade tillgång till bra gräs i olika strains kunde de röka med effekt hela tiden. Eller ännu bättre: ta ett uppehåll ett par dagar.