Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Djurens värde – en fråga till dig köttätare. Reply To: Djurens värde – en fråga till dig köttätare.

  • atouk

    Member
    2003-08-06 at 18:49
    Trestor wrote:
    Om du inte kan försvara det, varför stöder du deras verksamhet då? Nu VET jag inte om du gör det.. men jag antar det eftersom de flesta köper sitt kött… Angående gammaldags jordbruk och jakt så håller jag med om att det är bättre, men fortfarande inte ok. Vill du försvara det så gör det, men annars så är det ganska irrelevant eftersom det är en svunnen tid, jordbruk fungerar inte så längre.

    Värst vad du vet mycket om mina vanor och hur alla jordbruk fungerar nu för tiden. Ursäkta om jag låter brysk men jag ogillar starkt när “andra lägger ord i min mun”, det sköter jag helst själv.

    Jag äter kött, och när jag gör det betalar jag gärna dubbla priset för bra urspungsmärkt kvalitetskött. Sen känner jag bönder som bedriver gammaldags jordbruk och jägare som garanterat lika ogärna som du skulle åka till afrika och skjuta en apa. Visst, ibland syndas det indirekt, man går på krogen, blir bjuden på middag, etc, och då vet jag ju inte alltid var köttet kommer från. Det får jag försöka leva med och blir nog ingen tyngre börda…

    Nästa stycke förstod Gin precis vad jag menade (det hade inte med aftonbladet att göra…).

    Jag omformulerar min fråga hur du definierar djur (underförstått: som har samma skyddsvärde som människor)?

    Vad gör Du om Du
    – hittar en kackerlacka i skafferiet? :?
    – skulle få flatlöss? 😳
    – skulle få mask (i tarmarna)? 😳
    – Mal i gräsburken? 😆