Hur ska jag röka första gången?

Nybörjarfrågor som inte rör cannabisodling.

Moderatorer: friggs, Drullper

Användarvisningsbild
Spruttibangbang
Nyfrälst och hög

Hur ska jag röka första gången?

Inlägg av Spruttibangbang » 2011-10-05 17:35:04

Jag undrar hur jag ska gå till väga när första gången är framme, dvs röka som spliff rent eller med tobak eller bong med tobak eller utan.

Nyfiken :)

Hur mkt ska man lägga i om man vill göra en liten joppe? :thinking:
You only live once, hey let\'s do it!
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Re: Hur ska jag röka första gången?

Inlägg av Drullper » 2011-10-08 14:21:34

Spruttibangbang skrev:Jag undrar hur jag ska gå till väga när första gången är framme, dvs röka som spliff rent eller med tobak eller bong med tobak eller utan.

Tänk på att cannabis faktiskt är en drog, är du säker att du vill lägga till ytterligare en last i ditt liv? Det är lite som med alkohol, många gånger kan man nog fundera på om det inte vore bäst om man ändå hade låtit bli, att det aldrig skulle ha blivit en första gång.

Fundera på om du fortfarande tycker det är lämpligt att ta till dig cannabisen som berusningsmedel. Om svaret fortfarande är ja så rekommenderar jag dig våran set and settings tråd.

https://www.swecan.org//viewtopic.php?t=11195

Tanken med tråden är att minska risken för en obehaglig erfarenhet av cannabis. Det är som sagt en drog och den är sinnesförändrande under ruset. Det finns mycket som kan gå fel, dels på grund av felaktiga förväntningar men även annat. Så läs texten i länken ovan, se till att du verkligen går igenom set and settings ordentligt.

Hur du sen ska röka skiten, det beror på vad du själv känner för. Själv kan jag inte röka tobak, så jag röker alltid rent och helst i en glasbong.

Hoppas du gör ett förnuftigt val utifrån dina förutsättningar och ditt liv och var försiktig.

MVH drullis
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-10-12 2:06:46

Drullper skrev:
Spruttibangbang skrev:Jag undrar hur jag ska gå till väga när första gången är framme, dvs röka som spliff rent eller med tobak eller bong med tobak eller utan.

Tänk på att cannabis faktiskt är en drog, är du säker att du vill lägga till ytterligare en last i ditt liv? Det är lite som med alkohol, många gånger kan man nog fundera på om det inte vore bäst om man ändå hade låtit bli, att det aldrig skulle ha blivit en första gång.

Fundera på om du fortfarande tycker det är lämpligt att ta till dig cannabisen som berusningsmedel. Om svaret fortfarande är ja så rekommenderar jag dig våran set and settings tråd.

https://www.swecan.org//viewtopic.php?t=11195

Tanken med tråden är att minska risken för en obehaglig erfarenhet av cannabis. Det är som sagt en drog och den är sinnesförändrande under ruset. Det finns mycket som kan gå fel, dels på grund av felaktiga förväntningar men även annat. Så läs texten i länken ovan, se till att du verkligen går igenom set and settings ordentligt.

Hur du sen ska röka skiten, det beror på vad du själv känner för. Själv kan jag inte röka tobak, så jag röker alltid rent och helst i en glasbong.

Hoppas du gör ett förnuftigt val utifrån dina förutsättningar och ditt liv och var försiktig.

MVH drullis

:clap: :clap: :clap: ..drullper,mycket bra råd... :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Inlägg av Drullper » 2011-10-13 19:24:28

DuiDui48 skrev: :clap: :clap: :clap: ..drullper,mycket bra råd... :clap: :clap: :clap:

Jag glömde ändå det viktigaste..

Det är bättre att börja med för lite än för mycket... Börja max med 0,1g. Tar det inte från början, vänta 20 min innan du fyller på, det är inte helt ovanligt att det kryper sig på. Ha med en nykter person som kan bedöma din "status".

För att exemplifiera:

Låt mig berätta om en vän, låt oss kalla honom wtiftc. När wtiftc började röka påstod han sig aldrig känna något, han krävde alltid mer, pratade inte sällan om dåligt drag i rökat. Fem minuter senare brukade vi kunna spela in filmer med wtiftc. Vi stod oftast utanför bild och försökte peta liv i honom med lämplig pinne medan han satt som en potatissäck i soffan. Fick vi liv i honom kunde han klaga på att handlingen i tex filmen Shreck var allt för komplicerad för att kunna hänga med i.

Så som sagt, hellre för lite än för mycket... och vänta 20 min innan du laddar upp igen. Glöm inte devisen "man vill aldrig ha huvudrollen som potatissäck i en hemmagjord film"
Skriv svar