Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Northern lights i garderoben LE (första odlingen) *SKÖRDAT* Reply To: Northern lights i garderoben LE (första odlingen) *SKÖRDAT*

  • Anonymous

    Guest
    2012-01-10 at 16:48

    Ph idag: 6,7 & 7,0 – Lite bättre
    Jag har en gissning om varför dom inte växer på längden:
    Jag klippte ju av alla stora fanleafs knappt en vecka innan ja satte på 12/12. (Fick reda på senare att det inte var så smart gjort) Så dom har inga speciellt stora blad. Därmed kanske lite sämre ljusupptagning & tillväxt. Men jag tycker nog att budsen fetar på sig mer & mer.
    Dessutom bildas blommor överallt längst ner i dom minsta förgreningar & toppar (se bild)

    Cosmo – Att flusha är att vattna igenom med bara vatten va? I så fall är enda skillnaden från en vanlig vattning näringen & Ph-sänkarn. Så man kan väl säga att jag flushar dom varannan dag. För näringen (Biobizz grow & bloom) & PH-down e det väl knappast fel på.
    Ang syre till rötterna så tror jag att dom får nog, eftersom dom står i var sin airpot :)
    Jag gissar nog just nu på att det beror på den brutala gallringen av stora blad som jag gjorde på dom veckan föra blomfasen sattes igång. Jag tror iofs att dom fortsatte växa efter det, och stannade 1 – 2 veckor senare, men som sagt; det finns inga speciellt stora blad på dom.
    Tack hemskt mycket för dina förslag & din hjälp annars Cosmo :) Det uppskattas verkligen!

    Och nu några bilder:
    Den toppade kvinnan har 2 – 3 mainbuds som är fetare än sin otoppade syster mainbud. Så jag kan verkligen rekommendera att toppa Nirvanas NL. Hon har i & för sig veggats en vecka längre, men jag tror knappast att den veckan har haft någon större betydelse

    Med blixt:

    Uploaded with ImageShack.us
    Utan:

    Uploaded with ImageShack.us
    dom små blommorna längs ner jag berättade om:

    Uploaded with ImageShack.us