Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Nyheten om cannabis och bipolära Reply To: Nyheten om cannabis och bipolära

  • sticklingen

    Member
    2009-12-20 at 02:37

    Tack för förklaringen.

    Koncentrationsförmåga hmmmmmm…. Läsa en bok hmmm ja, problemet är väl att minnas vad man läste i vilket fall som helst? Men jag blir helt klart mer samlad och fokuserad när jag rökt. Om jag inte rökt och jag får flera intryck från olika håll känns det som att hjärnan går in i ett kaosläge och jag kan inte längre tänka ens. Jag bryter ihop/stängs av. Jag har svårt att hålla flera saker i tankarna oavsett men om jag rökt kan jag i alla fall filtrera intrycken. Altså om jag rökt klarat jag av att göra en sak i taget, om jag inte rökt klarar jag inte av att göra nånting i stressade situationer.

    Att tänka i nya banor är väl knappast exklusivt för bipolära?

    Verbalt flyt, vad hjälper det om man glömmer bort vad man pratar om, tappar tråden? Jag tycker jag gör sämre meningsammansättningar om jag är rökt.

    Växlande serier, anpassning efter förändrade förutsättningar eller nått sånt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nån reflektion av detta hos mig själv. Rutiner är väldigt viktiga att hålla som bipolär, det är mycket möjligt att rökat gör att jag klarar mig lika bra med mindre rutiner. Jag är sämst i vilket fall som helst på att hålla rutiner så jag vet inte riktigt hur jag ska göra en bedömning. Jag lever i ett väldigt långsamt tempo istället för att hålla rutiner, det är mitt sätt att hantera humörsvängningarna. Rökat kanske kan göra så att mitt tempo kan vara lite högre.

    Logiskt minne-inlärning och logiskt minne-återgivning. Det här är en svår punkt att analysera, korttidsminnet är ju fuckat men jag kan ju inte neka till att jag lärt mig väldigt mycket i påverkat tillstånd. Att använda kunskaperna då, ja jag har inte den blekaste, om jag lärt mig nått som jag inte minns så e det ju svårt att veta det. 😆