Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Nybörjar panik. Ingen växt ännu :( Reply To: Nybörjar panik. Ingen växt ännu :(

  • cthullu

    Member
    2009-07-31 at 11:56

    Ingen fara med “petighet”, vet med mig att jag själv också kan (miss)uppfattas som en messerschmitter när jag egentligen bara gillar att komma med åsikter/förslag och diskutera…..

    Jo, klart att det är roten, men den känner faktiskt av orienteringen på upp och ned hur den än ligger själv och växer nedåt oavsett hur du la i den. Prova! :)
    Som sagt, den sår sig själv i naturen genom att bara ramla ned på marken.
    Skulle det krävas att en viss sida hamnade precis nedåt skulle det drastiskt minska överlevnaden…
    Om svansen vid pappersmetoden inte för lång redan (man brukar ju stoppa ned i medium så fort den tittar ut) är det inga problem alls.

    (man kan leka med fröhampa / fågelfrön…. då kan man prova att gräva fram dem vid olika tillfällen för att titta som man annars absolut inte bör göra med dyra eller svåröverkomliga frön hehe)

    Det blir såklart inte sämre heller med att lägga den nedåt, min erfarenhet är att man tjänar lite lite tid eftersom roten slipper “vända” men ville mest lugna Swanheart så han/hon inte fick för sig att det blivigt fel.

    Tid och growrate varierar väldigt på strain, förhållanden för fröskörden (tillräckligt med kalium t.ex och inte plockade för tidigt), hur gamla de är… och den tid du angav själv blir ju en vecka. (2-3 dagar + 4 dagar = 6-7 dagar!)
    Jag brukar räkna med 1-2 veckor iaf.

    Men rent allmänt, som sagt, finns antagligen lika många varianter som odlare.
    Alla metoder som fungerar är bra metoder! :)