Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Cocos Vs Jord Fördelar och nackdelar… Reply To: Cocos Vs Jord Fördelar och nackdelar…

#470532

reaper
Member

medazed: Jag brukar fylla en vanlig 10-litersspann med vatten och plumsa ner blocket däri. Det sväller väldigt fort. Sen river jag upp och “fluffar till” substratet. Bara att fylla krukorna, vattna igenom med svag näringsdos och plantera grodden. Omplanterar du lite större plantor så kan du gå på lite mer med näringen.

Ta reda på näringslösningen som rinner ur krukan. Det funkar hur bra som helst att återvinna i en vecka iaf. Se bara till att spä på nytt vatten, försök hålla ungefär samma vätskevolym veckan igenom. Märker du att det inte funkar så kan du ändra och få resultat mkt fort. Späd lite extra när bladen blir mörkt gröna över i stort sett hela plantan och lite brända i topprna. Lägg till och eller byt näring när de visar brist.

superenkelt, hoppas det hjälper! :D

Tillägg: Skippa PH och EC-mätare om du skall köra cocos bounce! PH-kommer ligga stabilt på 6,5. Lär dig dosera näring i cocos för hand innan du skaffar en EC-mätare….tycker jag