Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen cannabis och beroende Reply To: cannabis och beroende

#589542

teslakid
Member

Cannabis räknas till gruppen hallucinogener, men är en mild sådan.

Psyket har en enorm effekt på hur man mår så ett psykistberoende ska inte underskattas, men det är inget fysiskt även om effekterna av det är fysiska.
Så stor fysisk skillnad är de inte mellan två persioner så att en kan bli fysiskt beroende av cannabis men den andra inte.

Att man känner sig trött, seg, omotiverad och iritterad innebär inte att kroppen saknar nått fysiskt utan kan lika gärna va att man psykiskt saknar något.
Gränsen är hårfin och inte ens säkert det går att känna sig till vilket som gäller.

Att man slutar få effekt när man röker efter långt och regelbundet bruk beror väl mer på att toleransen höjs?
Har för mig de finns en tråd om deta där en rapport visade att långtids brukare av cannabis inte ökade dosen utan snarare höll samma eller minskade till skillnad mot brukare av tyngre droger där tolleransen gör att dosen måste öka får att man ska få effekt.

Va dock delade meningar om detta stämde på cannabis…

För min del kommer de sig naturligt att ta ett litet uppehåll när ja inte längre känner ja får ut nått av att röka.
Kan bli lite seg, men går ja å lägger mig i tid på kvällen brukar de inte bli så farligt..

Segheten av som kommer efter att sluta med koffein känns många gånger värre.