• sssssr

    Member
    2011-06-04 at 10:55

    Plast bör man nog inte använda för förvaring en längre tid. Visserligen är jag inte kemist men THC är väldigt opolärt, samma som plast, som gör att de enkelt löser sig i varandra. Kanske är det inte så farligt annat än att lite av dina kristaller fastnar i sidorna men ändå.

    Alkohol ska man åtminstone inte ha i plastflaskor eftersom att det långsamt löser upp plasten som man sedan får i sig när man dricker. Ditt gräs är ju inte i vätskeform så det är kanske inte lika noga.

    Jag gillar själv glasburkar med skruvlock. För att få helt lufttätt kan man spola utsidan med varmvatten så att luften inne i burken expanderar innan man skruvar på locket. Sedan när burken svalnar så dras locket åt ordentligt och det blir tätt. In med burken i skafferiet och öppna när det är rökdags, kureringen fortsätter tills dess. Kanske är bra att öppna och vädra ur lite då och då, en gång i månaden kanske vet inte så noga, så kan man passa på att plocka ut lite på samma gång :)

    Kylskåp är överdrivet tycker jag, reserverat för min mat och på tok för fuktigt. Ditt gräs blir inte dåligt av rumstemp på bara ett år och då är det ändå hög tid för ny skörd? :)

    Har agg mot metallspänne-lock, de lossnar för lätt om man bara rör burken det minsta.