Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Pauser/uppehåll Reply To: Pauser/uppehåll

  • doktor_knark

    Member
    2008-05-27 at 09:23

    Mina uppehåll har på senare år varit mer eller mindre ofrivilliga, röker bara min egen produktion. Men det är sant att det tar bättre när man har haft uppehåll och det där att bara ta en joint och glo på TV kan bli riktigt underhållande.

    Efter man rökt dagligen efter man jobbat och skött dagens bestyr så upplever man att det inte tar så bra, men jag har märkt att det inte bara är rökat man vänjer sig vid, det är situationen. Jag menar sitta och glo på TV med röka blir mycket roligare i början, men det är en tråkig aktivitet och kommer tillslut bli tråkig på röka också om man gör det jämt. Så istället för uppehåll kan man göra något roligt och få ett tokroligt rus igen. Om man röker mycket ensam så kommer man när man röker i en social situation uppleva ett mycket bättre rus.

    En annan sak som jag upplever är att i början när man röker och röker mycket så är man seg och trött dagen efter, saknar energi och motivation. Men om man röker dagligen så kommer man efter ett par veckor till en månad upptäcka att man bara sover 6 timmar per natt och har inga problem att ta sig ur sängen. Arbete och fritid är lika energirik som förut.

    Men som med allt roligt så blir det så att om ens övriga liv suger så kommer man bli mer frustrerad över hur ens jobb suger, irriteras mer av alla idioter runt en och det krävs en ansträngning att inte bara skita i allt och stänga in sig på sin kammare med joint och musik. Jag har haft exakt samma upplevelse med datorspel, IRC, MUD och hobbies, så det är inte bara röka som är farligt när livet suger.