Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hur mycket luktar det ? Reply To: Hur mycket luktar det ?

  • spinoza

    Member
    2006-11-06 at 18:52

    @Pegasus1 wrote:

    Hejsan . jag är i start gropparna för min första lilla odling. har tänkt att bara testa med 1 planta till o börja med och jag undra nu hur mycket tror ni det kommer att lukta (har inte bestämt sort en ) tänkte om det finns nån som kan dela med sig av sina kunskaper?

    tacksam för all hjälp.

    Luktar lite: Northern Lights (även om det varierar mellan plantor enligt min mening)
    Luktar mycket: Skunk#1, Super Skunk (gissa var namnet kommer från)

    Har du tänkt använda femmade frön eftersom du bara vill ha en planta? Om inte, så rekommenderar jag att du startar tre plantor för att öka dina odds att få en flicka. Det kan vara deprimerande att vegga en planta i en månad bara för att upptäcka att det är en pojke. När du börjar blomma och ser vilket kön det är så kastar du pojkarna. Om du mot förmodan skulle få tre flickor så har du själv valet att kasta de som luktar mest, men mitt råd är nog ändå att du behåller den planta som växer bäst, har mest vigör så att säga, och som luktar mest. Som en allmän och mycket generell tumregel gäller att ju mer det doftar dess starkare planta.

    Plantorna luktar även mera under blom än under vegg och en luktfri Northern Lights har jag inte hittat.

    Se till att du har god ventilation och sätt in ett luftfilter om det måste vara luktfritt.

    Använd sökfunktionen och kolla i FAQen.

    Lycka till !