Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Ser mina bebisar ok ut? Reply To: Ser mina bebisar ok ut?

  • franke

    Member
    2009-09-07 at 00:07

    @Mohed wrote:

    Ser bra ut. Stilrent. Skulle ändå rekommendera någon form utav utsug. En liten systemfläkt från Kjell för 150 kr. Anledningarna till det är att annars så kommer du tappa kontrollen över luftfuktigheten i utrymmet. Speciellt då du måste vattna ofta pga de små krukorna.
    Sedan är det så att cannabis utsöndrar en gas som är giftig för dom skälva, det gör dom i små doser men över tiden så kan koncentrationen hämma tillväxten. Mäsken är kanske lite overkill i dom mängderna. Mäsken blir viktigare vid blom.
    Inblåset kan utan problem vara statiskt så som du har gjort.
    När det gäller veg så spelar det ju ingen roll. Det finns vissa som kör 12/12 från frö med lyckade resultat. Tumregeln är att de blir tre ggr så långa efter att du satt dom i blom. Så kolla hur höga dom får bli i ditt blomrum så vet du när dom skall sättas där.

    Lycka till.

    Tack för jättebra feedback, har en 12v datorfläkt på 5v dc adapter (mobilladdare) snurrar lite väl slött och ett datoragreggat drar lite väl mycket watt.

    Tänkte såga ur botten på lådorn så krukorna kommer under lådan, då räcker dessa lådor jag har till veggstadiet inför blom, kanske lite lysrör på sidorna också.

    Tack för alla bra svar.

    😈