Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Leia, our last hope. Reply To: Leia, our last hope.

  • hasselasse

    Member
    2011-08-02 at 09:38

    @vardagsterrorist wrote:

    @hasselasse wrote:

    @Joint wrote:

    vardagsterrorist wrote:
    hasselasse wrote:
    Joint wrote:
    hmm men du tror inte det bara är pre-flower då?, eller är det, de samma som att hon redan är påväg in i blom utan att jag gör nått?

    Att det har kommit preflowers betyder INTE att den har börjat blomma, endast att plantan är könsmogen. Kan dröja länge innan blommen kommer igång, beroende på genetik såklart. Om jag var du skulle jag försökt mig på sopsäcksmetoden för säkerhets skull, först täcka plantan 48h för att tvinga igång blommen för att sedan försöka efterlikna 12/12 så gott det går, tills naturen själv kan ta hand om blommningen.

    Fin planta, vore synd om det bara slutar med en massa blad

    Smart drag att hänga på en plastsäck i 48 timmar, strypa all luftcirkulation och stänga in fukten, skall du skicka honom mögel, röta & annat jävelskap på posten också??
    Det där var det mest idiotiska råd jag läst på länge alltså.
    Kolla snett åvanför till höger på hans inringade pistill så ser du en till, hade man kollat över henne ordentligt hade man nog hittat många fler, den plantan är på väg in i blom.
    Preflowers pga ålder hittar man oftast grenklykorna närmast stammen.

    hmm, ja nu tror iofs inte jag att faran med mögel är så jätte enorm om man nu håller sig till 12 timmar, vilket jag hoppas hasselasse menade, men skrev fel.
    men det hade varit bra mycket bekvämare om hon nu ville fixa den där biten själv, så jag tänker låte henne stå utan blommningshjälp ett tag till för att helt enkelt se om hon klrar sig utan sånt. om de inte skulle hända nått inom de närmaste två-tre veckorna, så får jag väll gå över på sopsäcken.
    och ja hon har ju helt klart fler små pubishår framväxta, men personligen tycker jag de inte direkt ser ut som att hon är påväg att blomma för detta.
    Men nyfiken är jag, därför ska detta undersökas bättre ;)

    Nej jag menar 48h, odlar man haze eller annan renodlad sativa inne, så kan man faktiskt göra så för att få igång blommen snabbare, och för att undvika 2 meters plantor.

    Därför skulle JAG ha provat att göra så även på plantor utomhus för att tvinga igång blommen, för att sedan efterlikna 12/12 så gott det går. Har ej testat detta själv, och kommer heller aldrig tvinga någon annan att göra så heller, men JAG kommer göra så nästa gång jag har en planta som inte börjat blomma i början augusti. Ska då återkomma med rapport, så ska vi få se om jag var en så stor idiot eller inte..

    Off topic men 48 timmars mörker är också ett fint sätt att få hermisar.
    Vill du trigga en haze så slå om den från 24/0 till 11/13.
    Ser fram emot att vänta minst ett år på att du skall bevisa din teori, kan vi inte istället vänta 7-10 dagar och se om Leia blommar då eller inte!?
    48 timmar räcker givetvis inte för att utveckla mögel eller röta men det ger dom sporerna en riktigt bra chans att få ordentligt fotfäste så dom kan ställa till med rejäl skada längre fram.

    Inte min teori, har själv sett någon film från greenhouse seeds när dom rekommenderar att göra så med deras haze! Sen har jag hört många snacka om att det funkar att göra så, men ska ändå prova och bevisa för mig själv att det funkar..

    Tror inte risk för mögel ökar speciellt mycket för att man slänger över en sopsäck 2 dagar, okej om det hade varit buds men det är det ju ej än..